La Comunitat Valenciana es promociona com a destinació gastronòmica a Madrid Fusión 2026

Amb un estand que dona suport a 250 coexpositors d’empreses, municipis i marques

La Comunitat Valenciana s’exhibix com a destinació gastronòmica mediterrània en la 24a edició Madrid Fusión Alimentos de España, considerada com la gran cita de la innovació, l’avantguarda creativa i impulsora de tendències i nous talents en el món de la cuina.

El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha visitat l’estand de Turisme Comunitat Valenciana a Madrid Fusión 2026, a on dimecres que ve està prevista l’assistència de la consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, en un espai propi que mostra, amb la marca ‘L’Exquisit Mediterrani’, l’oferta gastronòmica i d’innovació culinària de la Comunitat Valenciana.

Turisme Comunitat Valenciana participa un any més en este certamen, amb un estand de 100 metres quadrats, donant suport a més de 250 coexpositors valencians, entre empreses, municipis i marques turístiques, per a la promoció conjunta i coordinada de la gastronomia de la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana mostra des d’este dilluns i fins dimecres que ve 28 de gener, a través de la marca ‘L’Exquisit Mediterrani’, el millor de la gastronomia i oferta de restauració de la destinació, així com els millors productes autòctons mediterranis.

D’esta manera, Turisme dona suport a professionals valencians que presenten el seu producte i oferixen un programa de presentacions, tastos i degustacions, productes amb Denominació d’Origen de la Comunitat Valenciana, restaurants, productors agroalimentaris i empreses vinculades a la gastronomia i al turisme gastronòmic; així com la Xarxa de Centres de Turisme. L’espai acull, a més, 45 presentacions en la zona de showcooking, que realcen la diversitat i qualitat de la cuina valenciana.

El vi serà el protagonista el dimarts 27, a través de la Federació d’Enoturisme de la Comunitat Valenciana, amb un programa ple d’experiències singulars al voltant del vi.

A més, en esta edició, les nostres tapes estaran presents a través de Conhostur i el conveni de màrqueting de Turisme Comunitat Valenciana, en el Campionat oficial d’Hostaleria d’Espanya – Tapas y Pinchos, en el qual 34 establiments optaran a la ‘millor tapa/pinxo’. Els tres representants de la Comunitat Valenciana són Pelayo Gastro Trinquet (València), Restaurant Malaspina (Benidorm-Alacant) i Restaurant Ca Ros (Borriana-Castelló).

Madrid Fusión 2026 reunix, a més, 17 promeses de la cuina espanyola que competixen pel premi Cuiner Revelació – Gran Premi Balfegó, guardó que s’entregarà el pròxim 28 de gener. Creat en 2003, este reconeixement ha distingit molts dels actuals referents de la gastronomia espanyola, com Ricard Camarena, i gran part dels premiats compten amb estreles Michelin.

Els candidats de la Comunitat Valenciana al Premi Cuiner Revelació són Rubén Suárez i Aaron Berenguer, del restaurant Orma (Alacant), i Kiko Rocher i Loli Sambal, del restaurant Terra (Cullera, València).

L’Exquisit Mediterrani

Amb la presència en este congrés, Turisme Comunitat Valenciana reforça el posicionament de la marca ‘L’Exquisit Mediterrani’ i la Comunitat Valenciana com a destinació gastronòmica de primer orde vinculada al territori, realçant l’excel·lència professional dels nostres xefs i difonent els trets més identitaris de la nostra gastronomia mediterrània basada en el paisatge, la sostenibilitat, el producte, les tradicions i la cultura gastronòmica valenciana com a forma de vida.

La gastronomia es consolida així com un producte turístic transversal, capaç d’enriquir i complementar el conjunt d’experiències que oferix la Comunitat Valenciana als seus visitants.

Directe