57 noves ‘altes’ consoliden ‘Castelló Ruta de Sabor’

La marca de referència i de qualitat de la gastronomia provincial suma 353 entitats

57 noves empreses productores i de serveis turístics de la província de Castelló han obtingut hui el distintiu ‘Castelló Ruta de Sabor’ creat per la Diputació de Castelló amb el que s’acredita el seu nivell de qualitat i especialització en matèria de turisme gastronòmic. En l’acte, els responsables d’aquestes firmes han rebut de mans del president de la Diputació, José Martí, i dels diputats de Turisme i Desenvolupament Rural, Virginia Martí i Santi Pérez, els diplomes de reconeixement ‘Castelló Ruta de Sabor’, així com les plaques de filiació al producte turístic gastronòmic i jaquetes de cuina que podran lluir els seus cuiners. L’acte de lliurament de distintius s’ha celebrat en el CdT Centre de Turisme de Castelló de la Generalitat Valenciana, comptant també amb la participació del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

Amb aquestes noves incorporacions, la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’ conjumina 375 empreses de la província, diferenciant els aliments de 144 productors i el producte turístic gastronòmic de 231 establiments que aposten per la gastronomia local, els productes locals i especialment pels productes també acreditats per la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’.

La proposta turística impulsada pel Patronat Provincial de Turisme permet al viatger recórrer de manera pausada els diferents municipis i paisatges de la província per a assaborir la gastronomia local, visitar els pobles castellonencs, descobrir les tradicions i acostar-se a l’origen dels excel·lents productes gastronòmics, podent visitar productors i degustar els aliments en el seu propi entorn. Es tracta d’una aposta ferma pel desenvolupament turístic sostenible de la província, la desestacionalització i l’equilibri territorial, mostra del compromís institucional amb els nostres pobles, els seus agricultors, ramaders i pescadors.

Durant l’acte de lliurament de distintius ‘Castelló Ruta de Sabor’, el president de la Diputació ha donat la benvinguda a les noves incorporacions i ha destacat que des de l’equip de govern que presideix “continuarem impulsant la marca com a segell de qualitat dels nostres productes. Tenim un compromís recíproc amb tots els que heu apostat i aposteu per Castelló, bé siga treballant per la producció agroalimentària de qualitat o bé incorporant al seu ADN els valors, els productes i la filosofia que hi ha darrere del projecte».

Tant Virginia Martí com Santi Pérez han apostat en els seus discursos per ressaltar la necessitat de reforçar el posicionament de la província “amb més i millors productes agroalimentaris per a convertir-nos en una destinació turística de valor afegit i diferenciat”. Al fil d’això, el secretari autonòmic de Turisme ha assenyalat que “en un món global competirem sent diferents, amb experiències úniques i la defensa de l’autèntic té molt a vore amb el sector primari, amb els productes més autòctons”.

Durant l’esdeveniment s’ha presentat un nou vídeo promocional de la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’, en el qual han participat els cuiners Miguel Barrera i Raúl Resino, reconeguts amb estrela Michelín.

Després de diversos anys de treball col·lectiu, ‘Castelló Ruta de Sabor’ està contribuint fortament a un millor posicionament turístic de la província, basat en els seus atributs diferencials, com és el comptar amb uns productes d’excel·lent qualitat i una gastronomia essència de la dieta mediterrània.

Directe