“Ens hem marcat l’objectiu que el sabor a Castelló es deguste tot l’any i més enllà del nostre territori”

Marta Barrachina reafirma l'aposta de Diputació per reforçar la marca Castelló Ruta de Sabor

“Ens hem marcat l’objectiu que el sabor a Castelló es deguste tot l’any i més enllà del nostre territori”

La presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, reafirma l’aposta de la institució provincial per reforçar la marca Castelló Ruta de Sabor sumant la seua presència en fires gastronòmiques a nivell nacional. “Ens hem marcat l’objectiu que el sabor a Castelló es deguste tot l’any i més enllà del nostre territori”, ha subratllat la màxima representant de la institució provincial.

Reforçar la projecció de la marca Castelló Ruta de Sabor és un dels quatre eixos principals d’actuació del pressupost 2024 del Patronat Provincial de Turisme. Uns comptes que ascendeixen a quasi 9,5 milions d’euros i que tenen la fi de posicionar la província de Castelló com a destinació turística d’excel·lència. A més de Castelló Ruta de Sabor, els comptes 2024 per al Patronat Provincial de Turisme reflecteixen l’aposta de la Diputació de Castelló per reforçar el suport als festivals de música perquè Castelló siga Terra de Festivals; donar més impuls a Castelló com a escenari cicloturístic i un major reforç a les festes de la província. Així mateix, destaca l’import de 1,4 milions d’euros per a continuar potenciant el turisme de sol i platja, major recurs turístic de la província.

Incidint en la gastronomia, la marca Castelló Ruta de Sabor és una aposta ferma i decidida de la Diputació de Castelló “per posicionar el patrimoni gastronòmic com un producte turístic de primer nivell que complemente la variada oferta turística de la província i portar a la província al bressol gastronòmic”, ha afegit la primera presidenta de la Diputació.

Per eixe motiu, el full de ruta marcat pel Patronat Provincial de Turisme per a l’any vinent inclou accions que tindran com a objectiu principal promocionar Castelló com el millor rebost del Mediterrani i fer costat al sector primari, a l’agricultura i ramaderia d’aquest territori, i a tots els sectors de l’hostaleria que posen en valor la cuina castellonenca, convertint-la en un producte turístic diferenciador.

Per a aconseguir eixe objectiu, el Patronat Provincial de Castelló ja té definit el calendari de fires en el qual la marca Castelló Ruta de Sabor tindrà una presència rellevant. “L’organització i la participació en fires gastronòmiques són eines necessàries de posicionament per a millorar el consum dels productes autòctons de la província i la presència de la marca Castelló Ruta de Sabor és clau per a identificar aquests productes”, ha afegit la presidenta de la Diputació.

Per a donar a conéixer aquest eix estratègic d’actuació, el vicepresident i responsable de l’àrea Turística, Andrés Martínez, al costat de la gerent del Patronat Provincial de Turisme, Virginia Ochoa, ha mantingut aquesta setmana una reunió amb alcaldes, regidors i tècnics municipals per a informar-los del calendari de fires en les quals el Patronat Provincial de Turisme serà present tant a nivell nacional com internacional.

“Des del Patronat Provincial de Turisme i de tot el conjunt del govern provincial tenim el compromís de promocionar la qualitat agroalimentària de la província reforçant la projecció dels productes de Castelló i que en les diferents fires programades al llarg del pròxim any cobren protagonisme els nostres agricultors, ramaders, productors, consumidors, cuiners i artesans, tots ells són part fonamental i indispensable de Castelló Ruta de Sabor”, ha subratllat el vicepresident Andrés Martínez.

Pel que fa a Castelló Ruta de Sabor, la marca serà present al costat de la resta de propostes turístiques de la província, en Fitur, la Fira Internacional de Turisme que tindrà lloc a Madrid del 24 al 28 de gener i que queda marcada en el calendari com la primera cita anual per als professionals del turisme mundial. A més d’això, la gastronomia de Castelló serà protagonista del 29 al 31 de gener amb motiu de la presència del Patronat Provincial de Turisme en una nova edició de Madrid Fusió. A penes un mes més tard, Madrid serà de nou l’escenari que aculla les propostes gastronòmiques de la província de Castelló amb la participació del Patronat els dies 26 i 27 de febrer en WOOE Madrid (World Olive Oil Exhibition), la fira líder en el món dedicada a l’oli d’oliva que congrega als majors operadors del comerç internacional d’aquest producte, unint a productors i consumidors.

Arribat al mes de maig tindrà lloc una nova edició del Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor que tindrà lloc a Alcalà de Xivert-Alcossebre, una cita que ja és una baula més dins de l’estratègia de la Diputació de Castelló per a portar a la província al bressol gastronòmic.

Alacant Gastronòmica el mes de setembre i Mediterrània Gastrònoma València durant el mes de novembre completa el programa de fires que tindran els productes agroalimentaris de Castelló com a protagonistes absoluts.

Marta Barrachina és la presidenta de la Diputació de Castelló

Nova edició de
la Fira de Nadal

A més de tota la previsió per a l’any vinent, els millors sabors de la província de Castelló estaran més que presentes aquest mes de desembre amb motiu de la celebració d’una nova edició de la Fira de Nadal Castelló Ruta de Sabor.

La plaça Hort dels Corders es convertirà del 8 al 10 de desembre en el millor aparador gastronòmic de Castelló on els assistents podran descobrir els sabors més típics d’aquesta època a la província amb productes de proximitat i de gran qualitat com l’oli d’oliva, la tòfona, licors, melmelades, embotits, cerveses o xocolates. Així mateix, la programació contempla tres ‘showcooking’ que oferiran els tres restaurants amb Estrella Michelin de la província. El Restaurant Cal Paradís de la Vall d’Alba realitzarà una demostració culinària el divendres 8 de 19.00 a 20.00 hores, mentre que des del restaurant Atalaya de Alcossebre ho farà el dissabte 9 d’11.30 a 12.30 hores i el ‘showcooking’ del diumenge 10 de 12.00 a 13.00 hores estarà a càrrec del restaurant Raúl Resino de Benicarló.

Les empreses participants en aquesta edició són Radixnostra, La Posteta, Licors Artesans de Burriana, Mes de Rander, Tomata de Penjar d’Alcalà de Xivert, Productes Geysel, Bolissim, Fruits de la Terra, Productes Adell, Vaig moldre La Barona, Cooperativa de Viver, Licora, Martí Roca, Besalduch Valls, Organia Oleum, Pobil Ecològics, Baró d’Alba, Mar Negre, Torrons Barberá i La Somniada.

El mercat estarà obert el divendres 8 i dissabte 9 de 10.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 22.00 hores, mentre que el diumenge 10 l’horari serà de 10.00 a 15.00 hores.

Directe