Alerta pel “timo de la teleassistència”

Els estafadors es posen en contacte amb persones majors oferint-los el servei

L’Ajuntament de Morella alerta sobre els intents de “timo” al voltant del Servei de Teleassistència. “Durant els últims dies s’han detectat cridades telefòniques fraudulentes sobre el servei de teleassistència a Morella”.

Des del consistori morellà recorden que “es tracta d’un servei gratuït que presten la Creu Roja i l’Ajuntament de Morella”. Recentment, des de Creu Roja, s’anunciava que es posarien en contacte amb usuàries i usuaris en les pròximes setmanes per a concretar quin dispositiu és més adient a cada cas i les solucions tecnològiques disponibles per a cadascun d’ells, el que sembla que ha estat aprofitat per al “timo”.

Els estafadors es posen en contacte amb persones majors oferint-los el servei i recalcant-los que és obligatori tenir-lo si s’és major de 65 anys, el que no és cert.

Des de l’Ajuntament “recomanem no atendre cap proposta de nova contractació si no s’ha tramitat des de Serveis Socials de l’Ajuntament de Morella”.

L’Ajuntament ofereix el
servei des de 2013

El servei de teleassistència el presta la Creu Roja i a Morella es coordina des de la regidoria de Benestar Social i Promoció de la Salut. D’aquesta manera, la Teleassistència és presta depenent de la demanda en cada ocasió i no hi ha un nombre limitat d’usuàries. L’Ajuntament de Morella es fa càrrec del servei des de 2013, quan la Diputació de Castelló en va renunciar. En aquell any eren 40 famílies qui usaven el servei que ara pràcticament s’ha doblat.

El servei de Teleassistència domiciliària salva vides, ja que consisteix en un senzill dispositiu, a través d’un telèfon, des d’on l’usuari resta en connexió amb la central de Creu Roja i sols polsar un botó, té la resposta immediata d’un operador. Si es tracta d’una emergència s’activen tots els dispositius per atendre a la persona de forma de seguida.

Directe