Diputació exhibirà la riquesa gastronòmica de la província en el Saló d’Alimentació de l’Atlàntic

El Govern Provincial posiciona la gastronomia castellonenca de la mà de productors i empreses

Una imatge d'arxiu de la Fira Ruta de Sabor

La Diputació de Castelló exhibirà la riquesa gastronòmica de la província amb la participació de Castelló Ruta de Sabor en Salimat, el Saló d’Alimentació de l’Atlàntic, que tindrà lloc del 6 al 8 de juny en la localitat de Pontevedra de Silleda. És la primera vegada que la marca de productes i turisme gastronòmic de la Diputació participa en aquest fòrum de referència en la zona nord del país, i el farà amb un estand propi que comptarà tant amb una part expositiva i de degustació de producte com d’una zona habilitada perquè els productors puguen mantindre les seues reunions de treball.

El diputat provincial de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha explicat que “la participació de la Diputació amb Castelló Ruta de Sabor en Salimat es contextualitza en el treball que hem fet per a obrir noves oportunitats als productors de la nostra terra a l’hora d’obrir-se nous mercats per a vendre els seus productes i que això revertisca en riquesa a la nostra província”. I és que cal tindre en compte que assistiran un total de nou productors dels sectors de allioli i salses, melmelades, trufa, licors artesans, cellers de vi i ous.

Roig ha assegurat que “continuem sumant noves oportunitats a les nostres petites empreses, als nostres pobles, perquè els productes de Castelló siguen cada vegada més coneguts i millor valorats, també entre els paladars més exigents”.

Posicionar la gastronomia de Castelló en els esdeveniments del sector

El treball de la Diputació amb Castelló Ruta de Sabor ha permès, durant els darrers quatre anys, posicionar els productes castellonencs en els esdeveniments de referència per al sector.

Així, a la participació a Salimat, cal sumar la de Millesime Madrid, Gastrònoma des de 2016, Madrid Fusión, Saló Gurmets, Fira Fruit Logistica o la contínua presència del producte gastronòmic a la Fira FITUR com a principal aparador del sector turístic, amb la realització de showcookings i degustació de producte en totes les edicions.

Cal tindre en compte que en els seus quatre anys de trajectòria, Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit reunir a més de 100 productors i recentment ha evolucionat també a producte turístic gastronòmic, ampliant els seus beneficis tant a municipis, com a establiments turístics, de restauració i hostalers.

La introducció en l’alta cuina internacional de la mà de Berasategui és ha sigut a més un pas important en el camí que està fent la marca Castelló Ruta de Sabor per continuar augmentant el consum de productes autòctons i apostant per la posada en valor de la seua qualitat.

Directe