Pipper, el gos ‘influencer’ que ha donat la volta a Espanya, arriba a Morella

Fins dijous grava un vídeo de promoció de destins ‘dog friendly’, com ara el castell

Pipper, el gos ‘influencer’ que ha donat la volta a Espanya, arriba a Morella

Pipper, el gos turista més popular d’Espanya, ha arribat avui a Morella per a gravar un vídeo promocional del destí dirigit a turistes amb mascota, una tendència creixent que pot ajudar el sector a tornar a créixer quan acabe la crisi derivada de la pandèmia per Covid-19.

El castell de Morella admet la visita de famílies amb gossos de companyia, com ocorre amb altres fortaleses que el singular turista de quatre potes ha conegut al llarg del país, com el Castell Encantat (Valladolid), o els de Peracense (Terol), Gorg de la Sal (Burgos), a Adrada (Àvila) o Pedraza (Segòvia), per citar uns exemples.

Pipper s’ha convertit en el primer turista caní que ha donat la volta al país amb el repte d’impulsar el turisme dog friendly. Des de maig de 2018, ha recorregut més de 30.000 quilòmetres promocionant el turisme amb mascota en totes les comunitats espanyoles. Després de visitar diversos destins de la Comunitat Valenciana, ara arriba a Morella, on romandrà fins al dijous allotjat en un apartament de Cases de Morella en Ortells.

Pipper impulsa el turisme amb mascota, un dels nínxols de negoci que poden ajudar el sector a recuperar-se de l’actual crisi. Els gossos de companyia són hui un més de la família en el 26 per cent de les llars espanyoles i els destins espanyols han començat a adaptar els seus transports, allotjaments, hostaleria… per a acollir a aquest perfil emergent d’usuari. Integrar a les mascotes educades en el dia a dia de les ciutats és una manera d’evitar l’abandó i, de pas, de generar negoci.

El gos influencer, al qual segueixen 100.000 persones en les xarxes socials, avalua en cada destí les facilitats (i dificultats) que tenen les famílies amb mascota per a fer el seu dia a dia i ho compta en el seu blog. Per exemple, en el capítol de transports urbans, Palma i Sant Sebastià són les dues capitals espanyoles pioneres a acceptar gossos de companyia en les línies d’autobús, sense necessitat que vagen en transportín, la qual cosa facilita als ciutadans un transport més sostenible (en el cas de Donosti, han d’anar en braços).

Video Thumbnail
La vuelta a España de Pipper - ¡Viaja con tu perro!
Pipper, el gos turista més popular d'Espanya, ha arribat avui a Morella per a gravar un vídeo promocional del destí dirigit a turistes amb mascota, una tendència creixent que pot ajudar el sector a tornar a créixer quan acabe la crisi derivada de la pandèmia per Covid-19. El castell de Morella admet

El famós gos ‘influencer’ mostra els diferents plans culturals que poden fer els turistes amb gos en més de 70 destins espanyols, explica les normes d’accés a cada lloc i dóna a conéixer el creixent nombre de recursos públics i privats que ja accepten gossos de companyia, des d’hotels o transports (el metre de Madrid i Barcelona, el tramvia de Vitòria…) a monuments (el museu de Sant Isidoro a Lleó –la Capella Sixtina del romànic-, la Casa Batlló a Barcelona, la Muntanya Igueldo de Sant Sebastià, etc.). A més, al seu pas, alguns recursos que no acceptaven mascotes passen a fer-ho, com ha ocorregut amb la muralla i la col·lecció de titelles de Segòvia, el vaixell turístic de Vilvestre en Arribes del Duero o el museu de la Ciutat d’Antequera.

La seua aventura va començar al maig de 2018 i es pot seguir a través de vídeos, fotos i reportatges que penja en el seu blog i xarxes socials. La gira de Pipper és possible gràcies al suport de Josera Pet Food i de Bankia, primer banc ‘dog friendly’ d’Espanya; el programa Deixem empremta de Elanco, i Trixie, líder europeu en accessoris per a animals de companyia.

Pipper salta al còmic per a
conscienciar a xicotets i majors

La missió de Pipper s’expandeix més enllà de les xarxes socials: l’editorial Alfaguara ha llançat una col·lecció de còmics titulada ‘Les aventures de Pipper’. En ells, Pipper és un sabueso que protagonitza intrigants i divertides històries el propòsit de les quals és educar a xiquets i majors en valors com l’amor pels animals, la seua cura, la responsabilitat de tindre una mascota i la integració dels gossos educats en el dia a dia de les persones. És un granet d’arena més en la lluita contra els 100.000 abandons que es produeixen a Espanya cada any, una de les majors taxes de la UE.

En els dos primers toms de la col·lecció el seu protagonista recorre diversos racons de la geografia espanyola per a desentranyar estranys casos que amenacen als de la seua espècie: el robatori de gossos en parcs i carrers, i els enverinaments que de tant en tant copen titulars en els mitjans.

Directe