Peníscola demana que el seu comerç tinga catalogació turística

El futur Pla Estratègic de Turisme avaluarà la creació d'una marca

L’Ajuntament de Peníscola ha convocat aquest dimecres el Consell Sectorial municipal de Comerç, òrgan consultiu en el qual estan representats els comerços locals, així com els grups polítics municipals, que integren la corporació.

En la trobada, que s’ha convocat de manera extraordinària, s’han tractat diversos temes de consideració, entre els quals es troba “la necessitat de considerar la singularitat de la configuració de l’oferta comercial en destinacions turístiques com el nostre” ha explicat el propi alcalde, Andrés Martínez, haciedo seues les reivindicacions manifestades pel propi sector en la trobada de hui.

“Creiem tots necessari que s’atenga aquesta petició des de les administracions superiors; en un moment crític com en el que ens trobem, hem d’articular mecanismes en els quals les normatives i els espais de diàlegs que afecten el turisme siguen realment transversals, en la mesura en la qual travessen el desenvolupament d’altres activitats” ha explicat.

Peníscola, amb 8000 habitants, compta amb una oferta comercial de més de 360 establiments, “la supervivència del nostre comerç passa per l’activitat turística i la seua bona salut” ha assegurat Martínez, “així que és lògic que el sector comercial siga escoltat per part dels qui tenen competències en regulació en matèria turística, se’ls considere com afectats per la mateixa i com a protagonistes en funcionament del propi sector”.

Amb aquest convenciment, el propi alcalde ha traslladat al Secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, la necessitat de considerar la singularitat del comerç dependent de l’activitat turística. “Hem de contemplar junts la necessitat d’abordar les dificultats i els reptes que planteja l’actual situació de crisi en el sector als establiments comercials dependents de l’activitat turística” ha assegurat Martínez, valorant molt positivament la predisposició de Colomer a dialogar sobre aquesta qüestió.

En aquesta mateixa línia, el munícipe ha anunciat que posarà sobre la taula, en el Patronat Provincial de Turisme, que es considere la particularitat dels comerços orientats al sector turístic, amb l’objectiu d’articular polítiques de participació i escolta activa al sector, així com ajudes per a pal·liar els efectes de la crisi.

L’alcalde s’ha compromés amb els comerços locals, amb el suport de l’equip tècnic i els portaveus municipals, a incorporar com a consellers a representants del sector comercial a l’òrgan consultiu en matèria turística en la localitat, el Consell Sectorial de Turisme.

“Actualment comptem amb dos consells, que continuaran funcionant tots dos, sense perjudici que en el qual s’aborden qüestions sobre el conjounto del sector, puguen estar representats els comerços també” ha explicat Martínez, anunciant que es nomenaran els consellers per a la pròxima convocatòria.

De la mateixa manera, el primer edil ha anunciat la convocatòria aquesta mateixa setmana de les taules de treball paral a redacció del Pla de Mesures de xoc per a la reactivació del sector turístic, “en les quals, per descomptat, participaran representants del comerç local”.

Campanyes de promoció
a favor del sector

Durant el Consell de Comerç local, l’àrea de gestió municipal ha posat en coneixement dels consellers assistents a la trobada telemàtica la posada en marxa de diverses campanyes de promoció del comerç en la pròpia població, la bona acceptació dels catàlegs virtuals d’establiments oberts al públic que estan ja en marxa, així com la possibilitat de reforçar la seua presència en el Portal del comerciant de què disposen en aquests moments i en el qual es troben més de 300 comerços de la ciutat.

Pel que respecta a la planificació estratègica de promoció del sector, l’alcalde concretarà en noves trobades la inclusió en el nou Pla Estratègic de Turisme de Peníscola, la creació d’una marca específica per a l’oferta comercial local, orientada al turista.

Directe