“Els Ports és Autèntic” és la primera marca turística de Castelló a Instagram

Supera els 10.000 seguidors en aquesta xarxa social

“Els Ports és Autèntic” s’ha convertit en la primera marca turística de la província de Castelló que supera els 10.000 seguidors a Instagram, la xarxa social de moda. Un fet “impensable” fa poc més d’un any i mig, quan va néixer aquesta marca i va començar la promoció. En les properes setmanes, s’intensificaran les accions promocionals, per tal de donar a conèixer els encants del territori i la central de reserves comarcal, que cada vegada compta amb més usuaris i reserves.

La marca “Els Ports és Autèntic” va néixer gràcies al Pla de Dinamització de la Comarca dels Ports. La presentació d’aquesta es va produir al desembre de 2016 i poques setmanes després va començar la promoció per diferents mitjans i canals. Una de les apostes importants de la mateixa ha estat la potenciació de les xarxes socials, utilitzant-se vídeos, fotografies i informació cuidades, que pretenen donar a conèixer el potencial turístic de la comarca. En poc més d’any i mig, es compta amb una comunitat de 5.000 seguidors a Facebook i el doble a Instagram. A més, s’han pujat més de 40 vídeos a Youtube o s’actualitza diàriament Twitter. Tot, amb una estratègia de promoció 2.0 que arriba cada vegada a més usuaris.

La dada més espectacular és el creixement a Instagram. Per aconseguir-ho, s’ha aconseguit la implicació de la comunitat d’usuaris, ja que diàriament es comparteixen imatges que els usuaris pugen amb el hashtag #ElsPortsEsAutentic. D’aquesta manera, s’aconsegueix que els instagramers difonguen els encants de les comarca i que existeix aquesta marca, obtenint visibilitat a les seves fotografies. En aquest 2018, s’han penjat més de 2.500 fotografies a aquest hashtag, la qual cosa significa una gran implicació de la comunitat.

Nous projectes
La Mancomunitat dels Ports ja ha publicat les noves línies del Pla 2018. A través d’elles, s’apostarà per reforçar el treball realitzat i se centraran en la promoció del territori. Per això, se seguiran realitzant fullets que donen a conèixer la comarca i que siguen una informació útil per als usuaris, es seguirà apostant per les noves tecnologies amb noves aplicacions digitals i es promocionarà el territori amb un Pla de Mitjans. D’aquesta manera, també es busca donar a conèixer els atractius turístics dels Ports mitjançant formats de promoció tradicionals, noves tecnologies i els mitjans de comunicació.

Finalment, cal recordar que una de les grans apostes d’aquest projecte ha estat la creació d’una central de reserves comarcal, que permeta reservar l’allotjament, activitats o restaurants des de la pàgina web comú. Cada vegada són més els serveis que es poden reservar, ja que els empresaris continuen treballant en aquest projecte comú. L’objectiu també és difondre aquesta gran plataforma i que cada vegada siga més coneguda.

Directe