L’Agència Tributària Valenciana ofereix ajuda per a fer la Renda 2022

L’ATV instal·larà oficines temporals a Morella, Sant Mateu o Vistabella per a oferir assessorament gratuït als contribuents

L’Agència Tributària Valenciana (ATV) oferirà atenció telefònica, així com presencial, gratuïta i personalitzada per a ajudar la ciutadania valenciana en l’elaboració i la presentació de la declaració de la renda de 2022.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha visitat les instal·lacions de l’ATV i ha mantingut una reunió de treball amb la seua directora, Sonia Díaz, després de la qual ha agraït la tasca a l’equip de treballadors i treballadores.

Aquest dimarts comença el termini perquè la ciutadania puga presentar la seua declaració de la Renda 2022 a través del servei d’Internet, mentre que a partir del 5 de maig s’inicia el servei d’atenció telefònica i l’1 de juny començarà la tramitació de manera presencial.

Per aquest motiu, la Generalitat reforçarà els seus serveis amb la instal·lació d’oficines temporals en més d’una vintena de municipis de la Comunitat, per a oferir de manera gratuïta la possibilitat d’ajudar els contribuents valencians en l’elaboració i la presentació de la seua renda.

Servei telefònic
“Li telefonem”

Per a la campanya de la Renda 2022, la Generalitat, en col·laboració amb l’AEAT, prestarà el servei d’atenció telefònica Li telefonem, que tindrà lloc entre el 5 de maig i el 31 de maig, amb la finalitat d’assistir la ciutadania en la realització de les declaracions de la renda.

Per a fer-ho, es reforçarà l’equip tècnic amb 61 funcionaris interins per al lloc d’agents d’assistència IRPF: 21 a la província d’Alacant, 29 a València i 11 a Castelló.

Així, a partir del 3 de maig es podrà sol·licitar una cita per a confeccionar i presentar la declaració de manera telefònica. Es podrà demanar per Internet, en els números 91 535 73 26 i 901 12 12 24 (servei automàtic les 24 hores), o de dilluns a divendres, de 9 h a 19 h, en el 91 553 00 71 i el 901 22 33 44 (atenció personalitzada). Dos dies després, el 5 de maig, es començarà a prestar el servei.

Servei presencial
“Més prop de tu”

Així mateix, l’ATV posarà en marxa de nou el servei d’atenció presencial Més prop de tu, que oferirà assessorament i la possibilitat de realitzar la declaració des de la seu de l’ATV a València (carrer Gregorio Gea, 14) i des de les dues delegacions que té a Alacant (carrer Churruca, 15) i a Castelló de la Plana (plaça de Tetuan, 38), a les quals s’afegiran oficines de la renda que instal·larà la Generalitat en 21 municipis de la Comunitat Valenciana, gràcies a la col·laboració dels ajuntaments que habilitaran locals per a poder prestar aquest servei.

En concret, a la província d’Alacant s’instal·laran oficines temporals a Altea, el Campello, el Pinós, Santa Pola, Torrevieja, Xaló, Xixona i l’Alfàs del Pi. Per la seua banda, a les tres seus de l’AEAT a la província de Castelló (Castelló de la Plana, Vila-real i Vinaròs) se sumaran 7 oficines dependents de la Generalitat a l’Alcora, Benicarló, Montanejos, Morella, Sant Mateu, Segorbe i Vistabella del Maestrat.

Per la seua banda, a la província de València, a les 13 delegacions existents s’afegiran 7 oficines de l’ATV en 6 localitats (Chiva tindrà dues oficines, una al centre del municipi i una altra a la urbanització de Calicanto), a les quals se sumaran les d’Ademuz, Albaida, Ayora, Chelva i la Font de la Figuera.

Aquest servei estarà en funcionament, igual que l’estatal, a partir de l’1 de juny i fins al 30 de juny, mentre que el servei de cita prèvia, que serà imprescindible per a poder rebre atenció personalitzada, es durà a terme del 25 de maig al 29 de juny.

La cita prèvia es podrà concertar a través del web de l’Agència Tributària estatal; l’app Agencia Tributaria, o a través dels telèfons d’atenció personal de cita prèvia 915530071 o 901223344, que estarà disponible de dilluns a divendres de 9 h a 19 h.

Reforma fiscal

Els prop de 2,46 milions de contribuents valencians que realitzen enguany la declaració de la renda podran aplicar les novetats de la reforma fiscal aprovada pel Consell per a aquest exercici 2023.

En concret, la reforma fiscal del Consell s’aplica a les rendes d’un màxim de 60.000 euros. Així mateix, s’augmenta el mínim exempt de tributació de l’IRPF al màxim permés per llei, un 10 %, i s’augmenta l’import, les persones beneficiàries i el nombre de deduccions autonòmiques.

A més, aquesta reforma comprén un augment del 10 % en l’import de les deduccions amb un import fix, i les que estableixen límits, i s’amplien els límits de renda per a accedir a les deduccions de la Generalitat (de 25.000 a 30.000 euros en les declaracions individuals i de 40.000 a 47.000 euros en les conjuntes).

Finalment, s’hi inclouen dues deduccions fiscals noves, com ho són l’accés a la reproducció assistida per a dones majors de 40 anys els tractaments de les quals no estan coberts per la Seguretat Social, fins a un màxim de 100 euros, i la deducció per a afrontar l’increment dels tipus d’interés en hipoteques subscrites a partir de l’1 de gener de 2014, fins a un màxim anual de 100 euros per a rendes de 30.000 euros com a màxim.

Directe