El Govern “no preveu recuperar l’ús de l’estació malgrat ser plenament operativa”

Carles Mulet afirma que “el tren de rodalia té el seu sentit si dóna servei a tots els municipis, per xicotets que siguen”

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha lamentat que el Govern descarte posar novament en funcionament l’estació de tren de Santa Magdalena de Polpís, on viuen quasi 800 persones. El senador valencianista es va interessar per la data de la reobertura de l’estació després de la seua visita aquest estiu a aquesta, en la qual va poder constatar com en una estació operativa i amb una demanda de trens que requereixen el màxim nombre d’usuaris per a ser rendible, se segueix relegant als usuaris d’aquests nuclis, “quan precisem més que mai de trens per a abordar l’impacte de l’alça dels preus dels combustibles i els efectes del canvi climàtic”, ha indicat.

Per a Mulet “és greu” que el Govern “no tinga cap previsió” respecte a la recuperació de serveis. “Ho vam veure als trens València-Conca-Madrid on van deixar morir la línia. Tristament van preferir haver una línia menys de reparar-la i ara l’oferta passa per l’alta velocitat en aquests territoris amb trens elitistes que ignoren el territori que travessen o el transport per carretera, menyspreant una tradició, unes estacions i forma de comunicació de la gent d’aquests territoris, la qual cosa va en contra dels compromisos ambientals adquirits pel nostre país, en contra de la lluita contra el canvi climàtic i el despoblament”, ha afegit.

La coalició ha insistit en els últims anys en la necessitat de rehabilitar-les perquè puguen recuperar la seua activitat. “A Santa Magdalena, l’estació continua estant operativa als efectes de circulació; s’aparquen trens de mercaderies, existeixen andanes amb pas inferior i podria posar-se en funcionament sense massa problemes. És, de nou, falta de voluntat política”, ha assenyalat. Així la coalició ha fet una crida al Govern, Renfe i Adif perquè després de les obres que s’executen al Corredor totes dues estacions es puguen recuperar.

Segons Mulet “no s’entendrien millores de modernització en la zona amb el desplegament del Corredor deixant despenjats dues potencials estacions com són la de la Ribera i la de Santa Magdalena, que històricament han prestat un servei en la zona, amb recursos turístics i patrimonials de primer ordre i un dinamisme a tenir en compte. Les línies de regionals i rodalia no s’entenen sense parades com aquestes. Els veïns tenen dret a poder utilitzar mitjans de transport col·lectius i sostenibles que els comuniquen amb el seu entorn”, ha dit.

El portaveu de Compromís ha anunciat que presentaran esmenes als PGE de 2023 en el cas que no es contemplen actuacions per a recuperar les estacions de tots dos municipis i actuar allí on siga necessari per a aconseguir aquesta fi.

Directe