Ajudes per al transport a demanda per als pobles de l’interior

El conseller Arcadi España destaca que es pretén millorar el transport fins a la capçalera comarcal o els centres sanitaris

Ares és un dels pobles que se'n poden beneficiar

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que abans de l’estiu, “el Consell aprovarà un decret d’ajudes específiques perquè els ajuntaments amb el risc de despoblament tinguin un sistema de transport a la demanda que s’adapti a les necessitats, horaris i singularitat d’aquests municipis i dels seus veïns i veïnes”.

Segons ha explicat el conseller, a aquesta primera fase per a solucionar els problemes de mobilitat dels petits municipis sobretot de l’interior, li seguirà una segona que consistirà en el fet que la Generalitat posi en marxa l’any vinent, un sistema de transport a la demanda global per a tota la Comunitat.

Com ha assenyalat, “molts veïns i veïnes de molts municipis petits de la Comunitat Valenciana, especialment de l’interior de la província de Castelló, tenen un problema de mobilitat molt seriós per a acudir als centres de salut o per a fer gestions administratives en la capital de la comarca o de la província”.

Davant aquesta situació, Arcadi España ha destacat que “la Generalitat ha de fer un pas endavant que s’ha estructurat en dues fases, una primera amb el decret d’ajudes als ajuntaments i la segona, amb un sistema de transport a la demanda global per a la Comunitat”.

Així mateix, el titular de Transport del Consell ha apuntat que “per a dur a terme aquestes dues fases i solucionar aquests problemes de mobilitat en molts municipis petits, la Conselleria de Política Territorial ja ha elaborat un estudi que analitza la situació en la Comunitat Valenciana i també en altres llocs d’Espanya on aquest sistema de transport a la demanda ja està desenvolupat”.

L’informe que ha elaborat la Conselleria proposa un servei de transport compartit a demanda en vehicles de fins a 9 places, amb parades i horaris en funció de la demanda des del nucli de població fins a la capçalera comarcal o els centres sanitaris de referència dins de l’àmbit definit.

Aquest servei estaria subvencionat en dies laborables de dilluns a divendres i el sistema de reserva i d’anul·lació es podria fer a través de trucades de telèfon o de mitjans telemàtics, amb una antelació mínima.

Amb un preu similar
al de l’autobús

També s’indica que el servei podria prestar-se únicament dins de les franges horàries on no supose competència directa per a les expedicions previstes en l’horari vigent del transport regular que tingui autoritzada aquesta mateixa connexió entre les parades d’origen i destinació. La tarifa als usuaris i usuàries es basaria en la que hagués correspost a un transport regular amb autobús.

Igualment s’estima que existeix una població de més de 161.300 persones amb necessitats de realitzar desplaçaments sanitaris o administratius, per exemple, de forma més senzilla, còmoda i accessible.

El conseller Arcadi ESpana

El titular de Mobilitat del Consell s’ha reunit a Castelló, amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, María Pérez, i les directores generals de l’Agenda Valenciana antidespoblament, Jeannette Segarra, i d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, Roser Obrer, per a analitzar l’informe sobre el transport a la demanda, elaborat per la Conselleria.

Directe