Benicarló ofereix tràmits en línia per a la ciutadania a través de la seu electrònica

Des del mes de juliol que es va posar en marxa s’han rebut prop de 5.000 peticions

La regidora de Modernització, Transparència i Administració Electrònica, Clara Cid, ha presentat avui un vídeo promocional que pretén difondre entre la ciutadania l’ús de la seu electrònica com la via principal de relació amb l’Ajuntament.

Cid ha ressaltat que «des que la plataforma es va posar en funcionament, al juliol, l’Ajuntament ha consolidat la gestió administrativa de la totalitat dels expedients i hem rebut prop de 5.000 peticions de la ciutadania a través de la seu electrònica, i en una setmana des que està actiu el tràmit per a la sol·licitud de les Ajudes Parèntesi hem rebut ja 153 peticions».

Presentació de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Benicarló

Precisament, la seu electrònica és on s’estan posant ara tots els esforços, per tal de millorar els tràmits electrònics i fer-los el més accessibles possible a totes les persones. «La nostra voluntat —ha dit Clara Cid— és que qualsevol ciutadà o ciutadana des del seu ordinador, tauleta o mòbil, puga accedir als tràmits i serveis de l’Ajuntament, els 7 dies de la setmana, les 24 h hores del dia».

La regidora també ha anunciat que «enguany pretenem incorporar al catàleg de la seu els tràmits amb més demanda, i alguns aniran acompanyats amb vídeos divulgatius». De moment, ja es pot sol·licitar el volant d’empadronament, inscriure’s a les borses d’ocupació, consultar l’estat d’expedients o accedir a les notificacions. Tot, amb el certificat digital que es pot demanar a través del web municipal.

L’Ajuntament està treballant per a presentar en les pròximes setmanes una guia ciutadana de l’administració electrònica per a divulgar aspectes bàsics de l’ús de la seu electrònica i ajudar a resoldre els principals dubtes que puguen sorgir a la ciutadania a l’hora de relacionar-se de manera telemàtica amb l’Ajuntament.

Directe