Rallo proposa continuar amb el restabliment de les rodalies Castelló-Vinaròs

El senador afirma que el partit socialista manté la seua aposta per reforçar les línies de tren

El senador del PSPV-PSOE de la província de Castelló, Artemi Rallo, proposarà esta vesprada en la comissió de Foment continuar amb el restabliment progressiu de l’oferta de serveis ferroviaris entre Castelló i Vinaròs, sobre la base de les anàlisis de la demanda i l’ocupació que diàriament realitza Renfe, i atenent, en tot moment, les recomanacions i mesures de prevenció formulades per les autoritats sanitàries.

Rallo explica que l’actual oferta de serveis, està subjecta a l’evolució de la demanda i de la situació epidemiològica amb l’objectiu d’adaptar-se a les necessitats reals dels usuaris i que els estudis de demanda realitzats per Renfe assenyalen que, en este corredor de mitjana distància, la caiguda en el nombre de viatgers és pròxima al 60% i l’aprofitament està sota el 15%. A més, a esta oferta de servei públic, cal afegir els intercitys diaris per sentit que fan parada tant a Castelló com a Vinaròs.

Així, el senador socialista assenyala que el Govern “té la voluntat de continuar recuperant l’oferta de serveis ferroviaris, tenint en compte l’evolució de la situació sanitària, les indicacions de les autoritats sanitàries i la demanda dels diferents serveis”. “Perquè el partit socialista manté la seua aposta per reforçar les línies de trens de Rodalia com a garantia d’igualtat d’oportunitats entre els territoris i les persones”, assenyala. “Ho vam demostrar en l’any 2018 amb l’increment de les freqüències atenent una reivindicació històrica amb les comarques del nord de Castelló i també en 2019 amb la licitació per a la compra de nous trens per a enfortir el servei de les rodalies. Perquè el partit socialista és un partit que complix, a diferència del que va fer el PP en set anys de govern”, afirma.

Així mateix, Rallo també proposa continuar el procés iniciat en 2019 de compra de nous trens per als nuclis de Rodalia i destinar a Castelló els vehicles que siguen necessaris per a garantir la qualitat del servei. Referent a això, recorda que el Pla de Rodalia 2017-2025, que engloba els nuclis de Madrid, Múrcia, València, Cantàbria, Astúries i Catalunya, inclou la inversió en nou material rodant, i que en 2019 Renfe va aprovar la licitació de compra de 211 trens de gran capacitat i de 38 trens híbrids, tots ells de Rodalia, processos tots ells que es troben en marxa. “Ja s’han rebut les ofertes dels licitadors de tots dos expedients, que s’estan valorant, per la qual cosa el procés seguix el seu curs”, apunta Rallo qui detalla que a Castelló es destinaran els nous trens que calga en el moment en què estiguen disponibles.

Altres propostes que farà el senador en la comissió de Foment seran: que es continue aplicant la tarifa més econòmica per als serveis de la connexió ferroviària entre Castelló de la Plana i Vinaròs i que s’avalue la pertinència de les parades obligatòries per a garantir un servei adequat als habitants de tots els municipis que travessa esta línia ferroviària.

La diputada nacional del PSPV-PSOE per Castelló Susana Ros confirma el compromís de Sánchez amb Castelló amb el restabliment de l’AVE i les rodalies a Vinaròs

“El govern progressista de coalició de Pedro Sánchez, el que diu, ho fa. És un govern que complix”. Així s’ha pronunciat la diputada nacional del PSPV-PSOE per Castelló, portaveu adjunta del grup socialista en el Congrés i membre de l’executiva federal, Susana Ros, davant el restabliment del servei d’Alta Velocitat (AVE) entre Madrid i Castelló de Plana, una vegada finalitzades les obres realitzades per Adif AV, i que suposarà la posada en circulació de quatre trens AVE diaris, dos per sentit, entre les dues ciutats, el que suposa una oferta de 1.388 places diàries. Així mateix, a partir del cinc d’octubre, es recuperaran nou serveis de rodalies a la línia C-6 entre València i Castelló, de manera que l’oferta global estarà composta per un total de 62 circulacions: 54 de rodalies i 8 de mitjana distància.

“El Govern de Pedro Sánchez es preocupa i s’ocupa dels problemes de les persones i a donar-los solució i, per això, les accions en matèria ferroviària posen a l’usuari i usuària com l’eix principal de la nostra acció. D’ací a poc temps es recuperaran les línies de l’AVE i de les rodalies a la província de Castelló però som conscients que estes millores han d’ampliar-se i en això continuarem treballant”, ha afirmat”.

Així mateix, Ros ha assenyalat que el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, és un ministre “seriós” i “de gran sentit de la responsabilitat”. “Va dir que liberalitzaria l’AP-7 i ho va fer, va dir que es recuperarien les freqüències de l’AVE, i s’ha fet, i també ha millorat les rodalies”, assenyala la diputada nacional qui destaca que, precisament, va ser un govern del partit socialista el que va fer que les rodalies arribara a les comarques del nord. “El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat continuen treballant en la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalia per a donar solució als problemes de les i els usuaris de Castelló”, assenyala.
Referent a això, cal recordar que un exemple del compromís del partit socialista amb les rodalies va ser l’ampliació del servei que connecta Castelló amb Vinaròs, “una mesura amb la qual ara el Partit Popular s’ompli la boca per a criticar-la però que va ser incapaç d’aplicar quan van estar en el govern”, diu Ros.

La portaveu adjunta del grup socialista en el Congrés recorda que va ser el president del Govern del Partit Popular, Mariano Rajoy, qui, en 2011, va canviar la nova plataforma projectada per José Luis Rodríguez Zapatero, i la va substituir pel famós “tercer fil”, que suposava fer coincidir en la mateixa via diferents trànsits viaris.

“El resultat ha sigut que, durant anys, s’ha col·lapsat el corredor amb, a més, una greu afecció a les línies de rodalia”, apunta. “Esta va ser la pèssima gestió de la infraestructura que va fer el PP i, encara ara, estem patint les conseqüències. I, ara, és el partit socialista el que està sumant esforç i sensibilitat per a poder revertir esta situació causada per la mala gestió en la contractació de les obres i de la seua execució amb governs del PP”, conclou.

Directe