Més de 71.000 euros per a promocionar 17 festes de la província

Diputació vol "fer més grans" la Festa de la Carxofa de Benicarló, la Santantonà de Forcall o el Carnaval de Vinaròs

La santantonà de Forcall, una de les festes d'interès turístic

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de 71.426,31 euros de subvencions per a potenciar tant la qualitat com l’assistència de visitants a les festes declarades d’interés turístic de tota la província. Gràcies a aquestes inversions les principals celebracions de la província poden multiplicar les oportunitats i el benefici econòmic que generen en els municipis.

Unes ajudes que han sigut aprovades en la Comissió Permanent del Patronat Provincial de Turisme, celebrada recentment. Entre els 17 municipis que han obtingut aquestes ajudes, destaquen per la seua importància l’Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, el Carnestoltes de Vinaròs o les festes de la Magdalena de Castelló.

“17 reclams que són
grans dinamitzadors econòmics”

Enguany rebran la subvenció les següents festes declarades d’Interès Turístic: Els Calderes d’Almassora, la fira tradicional d’Atzeneta, la Festa de la Carxofa de Benicarló, el Dia de les Paelles de Benicàssim, les falles de Borriana, la Fira de Sant Andreu de Cabanes, Entrà de Bous a l´Estil Calijó de Càlig, la Santantonà de Forcall, la Festa del Rotllo de L’Alcora, l’Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, les festes de la Magdalena de Castelló, el Carnaval de Vinaròs, el Desembarcament de Santa María Magdalena de Moncofa, la Fira de Nules, els tancaments d’Orpesa, les festes patronals en honor a la Verge de la Ermitana de Peníscola i la festivitat de Sant Antoni de Vilanova d’Alcolea.

La Santantonà de Forcall, al gener de 2019

El vicepresident i diputat provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “les festes que se celebren als pobles de tota la província són un ric patrimoni que cuidar no solament pel seu valor de tradició i orgull, sinó perquè són una font d’oportunitats”.

Martínez ha destacat que aquestes ajudes “permeten també desestacionalitzar el turisme i fer-lo una oportunitat econòmica i laboral per als pobles durant tot l’any. A més, les tendències turístiques exigeixen la promoció d’un turisme d’experiència i de sensacions, ja que els visitants no solament volen estar, sinó també fer. Hi ha molta gent que decideix la seua destinació en funció de les festes i les activitats complementàries”.

En aqueix sentit, Martínez ha destacat que “contribuïm, per tant, al fet que els pobles generen aquest turisme d’experiències que convide al fet que més persones ens visiten més vegades durant tot l’any. És la mateixa direcció que hem realitzat amb el turisme gràcies a Castelló Escenari Esportiu o a Castelló Ruta de Sabor”.

Aquesta línia de treball de la Diputació de Castelló es contextualitza en l’objectiu estratègic del Govern Provincial d’ajudar a tots els municipis de la província a fer del turisme una oportunitat de tot l’any.

L’objectiu de desestacionalitzar i de posar en valor la singularitat dels pobles de Castelló se suma al d’aconseguir que els pobles siguen més ambiciosos en les seues perspectives turístiques i siguen capaces de crear el seu producte turístic amb la màxima qualitat possible.

“Aquestes ajudes formen part de tota una bateria de mesures per a ajudar els municipis de la província al fet que siguen més ambiciosos turísticament parlant. Era una petició que ens havien realitzat els diferents ajuntaments i que, amb aquesta iniciativa, es dóna resposta de forma reglada perquè tots els pobles que puguen accedir en igualtat de condicions”, ha indicat Martínez.

Directe