L’ajuntament i la Creu Roja signen tres acords de col·laboració

El servei de teleassistència que ofereixen ha superat els 60 usuaris enguany

L’ajuntament de Morella i la Creu Roja han signat diversos convenis i acords entre els quals destaca el de Teleassistència Domicilària. A més, també van signar el conveni de col·laboració anual i el de cessió del local per acollir el servei d’ambulàncies durant les obres de l’edifici del Centre de Salut. Aquesta reunió va comptar amb l’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, la regidora de Benestar Social, Malú Blasco, i el President de l’Assemblea de la Creu Roja Morella-Els Ports, Miguel Aguilar.

Malú ha destacat que “la col·laboració amb la Creu Roja és constant a Morella per tots els serveis que contempla aquesta organització”. Així, la regidora ha explicat que “La Teleassistència Domiciliària és un servei molt important i necessari per a les persones, sobretot aquelles que viuen assoles. Per tant, ens alegra poder comptar amb la Creu Roja per a possibles emergències i agraïm la seua col·laboració”. També ha comentat que “la Creu Roja col·labora en tots els esdeveniments festius i multitudinaris, els quals enguany amb la celebració del Sexenni han sigut molts”. Finalment, l’edil ha recordat que “durant les obres de millora de l’edifici del Centre de Salut, el servei d’ambulància es trasllada a l’Hostal Nou per continuar amb les seues tasques”.

El servei de Teleassistència consisteix a donar una resposta immediata a les persones usuàries que es troben en situació d’emergència, les 24 hores del dia, 365 dies a l’any quan es troben a sa casa. El servei està destinat a persones majors que viuen assoles, per la qual cosa és molt necessari en poblacions com Morella que tenen el handicap d’estar lluny dels hospitals.

Servei de Teleassistència a Morella

El servei de Teleassistència Domiciliaria de la Creu Roja a Morella té 60 usuaris i usuàries. Els tècnics de la Creu Roja estan en constant contacte amb aquestos per a comprovar el bon funcionament del servei per a cada persona. A més, durant el temporal de neu que va haver-hi a finals de gener es va telefonar a cadascun dels usuaris per a comprovar que estaven bé.

Les persones que vulguen accedir a aquest servei gratuït s’han de dirigir a les oficines de Serveis Socials de l’ajuntament de Morella. Cal recordar que el servei de Teleassistència Domiciliària salva vides, ja que consisteix en un senzill dispositiu, a través d’un telèfon, des d’on l’usuari està en connexió amb la central de Creu Roja i sols polsar un botó, té la resposta immediata d’un operador. Si es tracta d’una emergència, s’activen tots els dispositius per atendre a la persona de forma de seguida.

Directe