Morella tanca unes «multitudinàries i renovades» festes d’agost
L’actuació de l’orquestra Panorama va reunir unes 2.500 persones a l’exterior de l’Espai Firal en l’última jornada
Morella va posar diumenge el punt final a les festes d’agost de 2026 amb l’actuació de l’orquestra Panorama, que va reunir unes 2.500 persones a l’esplanada exterior de l’Espai Firal. L’actuació va tancar deu dies consecutius de programació, amb activitats taurines, musicals, culturals i infantils, així com propostes adreçades a diferents grups d’edat.
Les festes van començar el divendres 14 d’agost amb el pregó de José Vicente Castel Ariño i han incorporat enguany una nova distribució de la programació, després de la consulta popular celebrada el mes de febrer. El programa ha combinat actes que ja formaven part de les festes amb noves propostes, algunes de les quals han comptat amb una participació destacada.
Entre les novetats hi ha hagut les actuacions musicals a la plaça durant els dies de la muntada dels cadafals i de les quintes, mentre que altres activitats tradicionals, com els actes taurins o la jornada dedicada a la marededeu de Vallivana, també han format part de la programació.
L’alcalde de Morella, Bernabé Sangüesa, ha valorat que “molta gent ha participat en tot el conjunt d’actes de les festes de Morella, la qual cosa demostra que el canvi de l’estructura era necessari” i ha afegit que “amb el canvi plantejat este any les associacions s’han involucrat molt i han organitzat diferents activitats i els hem d’agrair esta implicació”.
El primer edil ha explicat que “va haver-hi novetats com les actuacions musicals a la plaça els dies de la muntada dels cadafals i de les quintes on la gent va respondre, també va baixar molta gent als actes del dia de la Mare de Déu de Vallivana al santuari o al posterior retaule” i ha conclòs que “estes festes han sigut un èxit on totes i tots han disfrutat”.
La jornada de diumenge va concentrar bona part de l’activitat al voltant del concert de Panorama. Sangüesa ha detallat que “el colofó va ser el concert de la Panorama diumenge per la nit on es va omplir l’exterior de l’Espai Firal” i ha comentat que “es va fer l’aposta per esta orquestra perquè ja vam vore clar que és la millor d’Espanya i ha sigut un encert perquè la gent va disfrutar de més de tres hores de música ininterrompuda i per a tots els públics amb un espectacle impressionant”.
Amb les festes ja finalitzades, l’Ajuntament preveu iniciar els pròxims dies una ronda de consultes amb les associacions i altres persones implicades en l’organització per recollir valoracions i propostes sobre les activitats d’enguany. Aquest procés també servirà per plantejar possibles dates i aspectes de l’estructura de les festes de 2027.
“Sols em queda agrair a totes les persones que han fet possible estes festes, a les associacions, a la gent particular que està ahí per ajudar, a les empreses que han col·laborat, als treballadors de l’ajuntament que han fet possible que estiguérem de festa mentre ells havien de treballar i especialment a l’equip de govern que ha lluitat per fer-ho possible. Morella demanava un canvi de festes des de fa anys, ara per fi s’ha aconseguit i s’ha vist quin és el camí a seguir”, ha conclòs.
- Secció: Gent & Vida
- Tema: Festes · Festes de Morella · Música · Nota de premsa
