«L’incendi no està extingit; encara tenim dotacions treballant sobre el terreny»

El coordinador forestal, José Melitón, explica que les elevades temperatures i el vent obliguen a mantindre un dispositiu de vigilància

«L’incendi no està extingit; encara tenim dotacions treballant sobre el terreny»
Una imatge de les brigades forestals, el passat dilluns

L’incendi forestal de Forcall continua controlat, però encara no es dona per extingit. Així ho ha explicat el coordinador forestal d’incendis del Consorci Provincial de Bombers, José Melitón, qui ha assenyalat que el foc «es va estabilitzar a les tres de la matinada i va quedar controlat a les nou del matí de dilluns», després d’un intens operatiu desplegat durant les primeres hores de l’emergència.

Malgrat l’evolució favorable, Melitón ha remarcat que el dispositiu continua actiu perquè encara existeix risc de reproduccions. En aquests moments treballen sobre el terreny dues unitats del Consorci, efectius de la Generalitat i una dotació dels bombers voluntaris d’Els Ports, amb l’objectiu de revisar tot el perímetre afectat.

El responsable ha destacat que les condicions meteorològiques continuen sent un dels principals factors de risc. Les elevades temperatures i, especialment, el vent que es reforça durant el migdia i la vesprada compliquen les tasques d’extinció i obliguen a extremar la vigilància. «En les hores de màxima temperatura incrementem els mitjans per evitar ensurts majors», ha explicat.

Pel que fa a l’origen i evolució del foc, Melitón ha detallat que l’avís inicial corresponia a un incendi de cuneta provocat presumptament per un vehicle. No obstant això, les condicions extremes van fer que el foc cresquera amb molta rapidesa. El primer desplegament, format per tres unitats terrestres, mitjans aeris i bombers voluntaris, va resultar insuficient i va haver d’ampliar-se fins a mobilitzar set unitats terrestres i entre quatre i cinc mitjans aeris.

Durant les hores més complicades de l’incendi, les flames van arribar fins i tot a superar una carretera, un fet que va incrementar la preocupació dels equips d’emergència. Tot i això, l’actuació dels mitjans aeris durant la vesprada i l’arribada de la nit van resultar determinants per frenar l’avanç del foc i permetre la seua estabilització progressiva.

Ara, una vegada controlat l’incendi, els esforços se centren en assegurar tot el perímetre cremat, eliminar punts calents i evitar qualsevol possible reactivació mentre persistisquen les condicions de calor intensa i vent que caracteritzen aquests dies.

Directe