Els Bombers activen el dispositiu de prevenció davant l’alt risc d’incendis
Aquest dijous es podrien registrar màximes històriques a la comarca

El Consorci Provincial de Bombers ha activat el dispositiu de prevenció davant els dies de major risc d’incendis. Quant al dispositiu preparat, el mateix està format per efectius i mitjans propis del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i mitjans de Generalitat assignats al Consorci.
Complint-se les previsions . Les temperatures estan sent molt elevades a la província, recordem que TOTA la província es troba en risc extrem d'incendi forestal #IF. Extrema la precaució i si veus una columna de fum telefona al 112 pic.twitter.com/qOWgaosA77
— Bombers Dipcas (@BombersDipcas) August 10, 2023
La Diputació de Castelló coordina un total de 750 efectius (220 diaris), 200 vehicles i cinc mitjans aeris (3 avions i 2 helicòpters dotats d’Unitat Helitransportada de Bombers Forestals). Quant als espais, els efectius estan preparats per a actuar en els quatre parcs Bombers Professionals i en els cinc parcs de Bombers Voluntaris.
El dispositiu també inclou 18 Unitats de Bombers Forestals de Generalitat assignades al Consorci, una Unitat de Maquinària i Logística (UML), una Unitat de Voluntaris de Protecció Civil de Diputació, amb funcions preventives i de suport logístic, i un Centre provincial de coordinació. Per aquest dijous hi ha previsió de temperatures de més de 40 graus i vent de ponent en diverses zones.