El Maestrat té un 25% menys de regionals que a 2020

Continuen faltant sis trens diaris des de la pandèmia, segons denuncia Compromís

Malgrat la propaganda institucional, que recentment assegurava que s’ha restablit el 90% de l’oferta de trens prèvia a la pandèmia, el Maestrat continua patint l’absència d’un total de sis trens, tres en cada sentit, entre Castelló i Vinaròs. “Aquesta és la trista realitat”, assenyala el senador de Compromís, Carles Mulet, “una comarca que va veure recuperada una certa dignitat en les seues comunicacions amb Castelló i València i que veu com la Covid-19 ha sigut l’excusa ha servit per a depreciar les seues comunicacions, deixant unes freqüències desafortunades i un 25%, encara, per davall de la situació prèvia a la pandèmia”.

Renfe va anunciar la setmana passada que havia incorporat a la seua mitjana distància nous serveis, fins a 4.298 setmanals en la mitjana distància i que la circulació de Rodalia se situava en el 90% respecte a l’oferta prèvia a la pandèmia. El portaveu de Compromís al Senat ha denunciat a més de que els trens han passat de 24 al dia a 18, que “existeixen franges de massa hores de buit sense els trens previstos en les Obligacions de Servei Públic”. Així Mulet ha posat com a exemples de les 09.00 a les 14 hores sense trens entre Castelló i Vinaròs o de 09.25 a 13.08 de Vinaròs a Castelló.

“Aquesta absència de trens en franges centrals de la matí i vesprada en els dos sentits fa un mal servei al servei i als veïns i visitants de localitats com Vinaròs, Benicarló-Peníscola, Alcalà de Xivert, Torreblanca, Orpesa i Benicàssim. Són persones que treballen en aquests municipis, que acudeixen a ells per qüestions mèdiques o d’estudis i que no tenen més remei que encendre motors de cotxes perquè el transport públic i col·lectiu no s’adapta a les seues necessitats, la qual cosa en poc contribueix a la lluita contra el canvi climàtic i la sinistralitat en carretera”, afegeix Mulet.

El senador ha preguntat al Govern “per què anuncien un 90% d’oferta quan la veritat és que en algunes zones com en el nord de l’autonomia segueixen al 75%, la qual cosa deixa clar el maltractament cap als veïns del nord, que veuen com la pandèmia ha sigut l’excusa per a depreciar i retallar el servei”.

D’altra banda, urgeix recuperar la normalitat en la rodalia, entre Caudiel i Castelló, Alacant i Villena i reobrir les línies València-Conca i traure de l’abandó les Xàtiva-Alcoi o C3, cosa que castiga especialment als municipis d’interior i de grandària mitjana-xicotet de tota la geografia.

Pròximes
iniciatives

Mulet ha anunciat que sol·licitarà un informe del funcionament de l’aplicació ‘Sentinella Rodalia’, de Renfe i ADIF, que havia de ser la solució als problemes de la MD i Rodalia, que no ha suposat el revulsiu que s’esperava d’ella i prossegueix la pèrdua de confiança en el servei, de comoditat i de passatgers.

Directe