Les ‘Siete Reinas’ d’Arden inaugura divendres el Festival de Teatre Clàssic de Peníscola

Organitzat per Cultura de la Diputació de Castelló, es desenvoluparà entre el 9 i el 24 de juliol

Ja és a punt de començar la XXIVa edició del Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola. Així ocorrerà el divendres 9 de juliol amb la representació de l’obra ‘Siete reinas’, a càrrec de la companyia valenciana Arden. Tindrà lloc al Pati d’Armes de la monumental fortalesa banyada per la mar Mediterrània, però una mica més tard del que és habitual, a les 23 hores. Abans, dos comediants de Picazo Producciones donaran la benvinguda al públic amb ‘Versos y coplillas a las 10 y 10’, igual que ocorrerà durant tota aquesta edició, les entrades de la qual estan a la venda en línia (https://entradaspeniscola.dipcas.es/entradas/venta.xhtml), amb algunes funcions ja a prop del ple total. Fins al 24 de juliol serà possible gaudir del teatre a la llum de la lluna i amb aquella brisa que suavitza les caloroses jornades estivals.

El Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola és una de les principals apostes del departament de Cultura de la Diputació de Castelló, amb Ruth Sanz al capdavant, i sota la direcció de Carles Benlliure. La seua aposta continuada i esforç -fins i tot durant el molt complicat 2020- han aconseguit que l’esdeveniment de Peníscola siga un dels més importants de quants se celebren a l’estiu a nivell nacional dins de les arts escèniques.

El president de la Diputació, José Martí, ha ressaltat l’alt nivell i la dilatada trajectòria del festival “que ha aconseguit posar a Peníscola i a tota la província en el circuit mundial de l’escena i teatre clàssic”. Per la seua part, Ruth Sanz, com a responsable de l’àrea de Cultura, ha animat tant a veïns com a visitants al fet que consumisquen cultura com a hàbit d’oci i al fet que es deixen “enlluernar per l’art en estat pur a poca distància de casa”.

↳ Programació
▸ Divendres 9 ▸ ‘Siete reinas’, de Arden Producciones. Pati d’Armes. 23:00.
▸ Dimarts 13 ▸ ‘Hermes y el vigía de cien ojos’, de Z Teatro. Passeig Marítim. 20:30.
▸ Dimarts 13 ▸ ‘Nise, la tragedia de Inés de Castro’, de Nao d’Amores. Pati d’Armes. 22:30.
▸ Dijous 15 ▸ ‘Conquistadores’, de Proyecto Cultura. Pati d’Armes. 22:30.
▸ Dissabte 17 ▸ ‘Aquiles’, de La Fam. Passeig Marítim. 20:30 y 21:45.
▸ Dissabte 17 ▸ ‘Andanzas y entremeses de Juan Rana’, de la Compañía Nacional de Teatro Clásico y Ron Lalá. Pati d’Armes. 22:30.
▸ Dimarts 20 ▸ ‘El animal de Hungría’, de Colectivo Állatok y Escénate. Pati d’Armes. 22:30.
▸ Dijous 22 ▸ ‘Mercado de amores’, de Festival de Teatro Clásico de Mérida y Secuencia 3. Pati d’Armes. 22:30.
▸ Dissabte 24 ▸ ‘El ávaro’, de Morboria Teatro. Pati d’Armes. 22:30.

L’edició d’aquest 2021 inclourà un homenatge, en la jornada de clausura, a Vicente Pastor Luna, qui va posar en marxa i va dirigir aquest festival durant els seus quinze primers anys.

Com és habitual enmig d’aquesta pandèmia, l’aforament es veurà reduït a causa de les distàncies que s’ha de mantindre entre els espectadors al Pati d’Armes del Castell.
La inauguració del festival serà a càrrec de la companyia valenciana Arden amb ‘Siete Reinas’. Com s’extrau del seu títol, fixa el seu focus en set dones que han governat en algun moment de la història, permetent a l’espectador acostar-se a les seues vivències personals i polítiques a través d’un to de comèdia. Però la curiositat és que ho fa amb un elenc actoral absolutament masculí, sota la direcció de Chema Cardeña. Set actors en set ànimes de dona.

L’escenari estarà ocupat per Saoro Ferre, Juan Mandli, Manuel Valls, José Zamit, Chema Cardeña -també autor del text-, Jerónimo Cornelles i Juan Carlos Garés, més la veu de Rebeca Ibáñez i la música de David Campillos. Les reines representades són María Estuard, Catalina la Gran de Rússia, Isabel la Catòlica, Cristina de Suècia, Isabel II d’Espanya, Joana la Boja i Elizabeth I. Les seues pors, els seus fracassos i les seues relacions amb un món creat i dissenyat per i per a l’home. Quasi tres segles d’història contada per les dones, quasi sempre silenciades, i utilitzant als homes per a extraure la seua veritat més íntima.

Directe