Comença a construir-se el gran arc metàl·lic del viaducte de la Bota

Tindrà uns 60 metres d'altura per damunt de l'actual pont

Comença a construir-se el gran arc metàl·lic del viaducte de la Bota

El Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat novetats sobre la construcció del singular pont que substituirà al actual del pont de la Bota.

Així el ministeri ha detallat que aquesta setmana ha arrancat l’execució de l’arc metàl·lic del viaducte, que tindrà uns 60 metres d’altura. Segons apuntava el Ministeri, a causa de la necessitat de protegir aquest paratge, no es poden instal·lar mitjans d’hissat de les seccions del pont en el tàlveg.

Per això, faran servir un llança bigues de 140 metres de longitud que permetrà portar les peces a la seua posició final. Així, actualment estan muntant el llança bigues en un dels marges, per posteriorment posar-lo a la seua posició, i que es recolze en les dues piles situades a cada costat de l’arc.

Aquests dies s’estan fent els preparatius per a les obres que començaran realment el proper dimarts 6 de juliol.

Les obres de
l’N-232

El port del Querol, en la carretera N-232, és la principal via de comunicació entre les comarques castellonenques del Maestrazgo i dels Ports i l’aragonesa del Baix Aragó. Les obres contemplen la construcció d’una carretera de nou traçat amb l’objectiu de millorar la capacitat, funcionalitat i seguretat viària de la carretera actual, així com disminuir els temps de recorregut.

La nova carretera comptarà amb una calçada de 2 a 3 carrils, un carril per sentit més un carril addicional en rampa per a vehicles lents en l’ascens al port de Querol), a més de vorals de 1,5 metres, entre altres elements.

El nombre total d’estructures projectades és de tretze, de les quals nou són viaductes. Destaca el del Barranc de la Bota, amb 432 metres de longitud, un pas superior, dos passos inferiors i un fals túnel de 42,5 metres de longitud.

Es contemplen també accions de protecció ambiental, així com mesures complementàries d’integració, que suposen aproximadament un 15% del pressupost de l’obra.

Directe