Es presenta el carril bici que unirà Morella i la Fàbrica Giner

El conseller Arcadi España ha destacat que permetrà desplaçaments "de manera segura per a ciclistes i vianants"

El Conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat de la Generalitat Valenciana, Arcadi España, ha visitat avui la ciutat de Morella en la que ha presentat la nova cicloruta que unirà la ciutat de Morella amb la Fàbrica Giner, recorrent la cv-14 des del creuament del Beltrán.

En esta actuació, molt demandada pel municipi de Morella, tant per als veïns i veïnes com per als usuraris del complex turístics i esportiu de la Fàbrica Giner, s’invertiran més de 300.000€. La nova infraestructura tindrà un recorregut aproximat de 1200 metres amb un carril per a bicis i vianants separat de la calçada de vehicles per una estructura de formigó per garantir la seguretat. Cal recordar que la cv-14 compta amb una elevada circulació de trànsit, especialment de vehicles pesats que transiten per la carretera que uneix Morella amb Aragó. S’ha de destacar que aquest carril bici projectat no afecta a finques privades de la zona i es preveu la seua construcció, després d’obtenir totes les autoritzacions corresponents, per a finals de 2021 i que puga estar operatiu per a la primavera de l’any vinent.

Per al conseller España ‘el carril bici ajudarà a posar en valor l’antiga colònia industrial de la Fàbrica Giner, facilitant l’accés dels esportistes tant locals com visitants’. En aquest sentit també manifestava que ‘la Conselleria ha volgut escoltar a l’Ajuntament de Morella per evitar el perill de caminants i ciclistes. Hem d’adaptar les infraestructures a la seguretat i necessitats actuals’.

El Conseller, junt a l’alcalde de Morella, també han visitat la nova sitja de sal construïda per la Conselleria i que s’ha ubicat a la mateixa carretera CV-14, entre les poblacions de Morella i Forcall. Aquest dipòsit servirà per a subministrament dels camions dels serveis llevaneus que treballen per la zona i serà de gran ajuda per donar celeritat a la millora de la vialitat hivernal en cas de neu i gel. Recordem que la CV-14 és la principal via per la que circula el transport d’argila i matèries primes de l’Aragó cap a les empreses del taulellet de la nostra província, sent via vertebradora de gran part de la comarca dels Ports.

Arcadi España és el Conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat de la Generalitat Valenciana

Per últim, dins d’esta visita, el Conseller s’ha desplaçat fins l’Ajuntament de Morella on ha signat al llibre d’honor de la Ciutat i ha mantingut una reunió amb l’Alcalde, qui li ha traslladat diverses iniciatives i necessitats per al municipi. Entre altres, han tractat el continuar treballant en la millora de la xarxa viària, l’ampliació del polígon industrial Les Casetes, la millora urbanística de santa Llúcia i el reforçament del transport públic.

Rhamsés Ripollés ha valorat com a molt positiva la visita i el projecte presentat pel conseller. L’alcalde de Morella ‘agraeix la implicació de Conselleria en el projecte del carril bici per tractar-se d’una actuació molt necessària per l’alt ús que se fa de les instal·lacions de la Fàbrica de Giner i pel perill que suposa arribar a ella per als ciclistes i persones a peu. Per altra banda hem estat plantejant diverses iniciatives tant en matèria de mobilitat com urbanística que milloren la vida diària dels nostres veïns i veïnes de les que de segur comptarem amb el suport necessari del govern valencià’.

Rhamsés Ripollés és l’alcalde de Morella

Ciclorruta entre Morella
i la fàbrica Giner

La carretera CV-14 pertany a la xarxa bàsica de la Generalitat Valenciana, que comunica la N-232 pròxima a Morella amb l’extrem nord-oriental de la província de Castelló en el seu límit amb la província de Terol, per on continua amb la denominació de A-225 fins a Aguaviva.

Actualment existeix una falta de connexió amb les condicions màximes de seguretat per als vianants entre la població de Morella i la Fàbrica Giner. La carretera CV-14 en aquest tram té una amplària de calçada de 8,10m, amb carrils de 3,15m, sent el seu IMD en 2019 de 1.264 vehicles amb un 19,6% de pesats, a causa de la ubicació de diverses mines d’argila en els voltants de la carretera.

La construcció d’una nova cicle ruta en la CV-14 està prevista entre els punts quilomètrics 2+440-3+660 i el tram d’actuació es troba dins de la Xarxa Natura 2000 en estar designada com a zona d’especial protecció per la presència d’espècies i hàbitats considerats prioritaris (zona LIC, riu Bergants) i ser una zona d’especial protecció per als ocells (zona ZEPA, L’Alt Maestrat, Tinença de Benifassà, Turmell i Vallivana).

A aquesta nova actuació cal sumar les obres que la Conselleria va realitzar recentment de rehabilitació de ferma i millora de la seguretat viària en la carretera CV-12 d’Ares del Maestrat a Morella.

Es tracta d’una actuació amb una inversió de 3.729.049 euros que resol les deficiències que presentava aquesta via a causa del pas del temps, les inclemències meteorològiques i el trànsit de vehicles pesats.

Sitja d’emmagatzematge
de sal

La carretera CV-14 està catalogada amb un risc alt enfront de les nevades, ja que discorre per una de les comarques més proclius a patir el risc de nevades, donades les seues característiques especials de latitud, altura, orientació i distància a la mar, com és “Els Ports”, i és una via important dins de les rutes establides de serveis viaris hivernals per a l’eliminació del gel i la neu.

La Conselleria de Política Territorial, Públiques i Mobilitat ha considerat necessària la instal·lació d’un punt d’apilament de sal protegit de la intempèrie per a atendre les campanyes de serveis viaris hivernals de la zona nord de la província de Castelló que es trobe pròxim a les àrees on s’actua de manera periòdica en episodis de nevades.

Les obres, la inversió de les quals ha ascendit, aproximadament, a la quantitat de 70.000 euros han tingut una duració de dos mesos, es van iniciar a principis del mes de desembre de 2020 i finalitzant a la fi de gener de 2021.

Directe