L’Eco Rallye assegura haver evitat l’emissió d’una tona de CO₂ a l’atmosfera

Uns 40 models elèctrics i híbrids endollables van formar part de la prova

L’Eco Rallye assegura haver evitat l’emissió d’una tona de CO₂ a l’atmosfera
La prova es va iniciar a Morella el passat 4 de març

L’Eco Rallye Renomar de la Comunitat Valenciana, en el seu compromís amb la promoció de la mobilitat sostenible a través de l’esport, ha aconseguit registrar en la seva novena edició dades que afermen la seva posició com la prova eco de referència a Espanya i una de les més importants del panorama internacional.

MyRecarga, principal Charge Point Operator de la província de Castelló i patrocinador oficial de la prova des dels seus inicis, ha elaborat un informe detallat en el qual ha registrat les dades obtingudes de les diferents recàrregues dutes a terme al llarg dels tres dies de competició.

Entre les xifres analitzades destaca l’estalvi d’emissions a l’atmosfera que s’ha evitat i que ascendeix a una tona de CO₂, amb una mitjana de prop de 500 quilos diaris. Per a aconseguir aquest objectiu, l’organització, al costat de myRecarga i Circutor, va treballar exhaustivament per a poder dissenyar dues infraestructures de recàrrega completes en dues localitzacions diferents que van poder fins i tot funcionar de manera simultània.

La infraestructura de recàrrega inicial es va instal·lar, igual que en 2021, en l’estació elèctrica que Renomar posseeix en els Els Ports i que concentra l’energia produïda als parc eòlics situats en aquesta comarca. Aquest complex treball logístic es va dur a terme mitjançant la utilització de dos equips de càrrega súper ràpida de cent quilowatts del model Raption 100 de Circutor que es van complementar amb el Urban DC de 25 quilowatts de càrrega semi ràpida que el fabricant català va estrenar per a l’ocasió.

La segona instal·lació de recàrrega es va situar en la Plaça d’Espanya, al costat d’El Corte Inglés de Castelló, i va estar formada per 20 unitats del model Urban, també de Circutor, amb un total de 40 punts de recàrrega, proporcionant 7,4 kW de potència en cadascun d’ells als prop de 40 models elèctrics i híbrids endollables que van prendre part de la prova.

En totes dues infraestructures es van realitzar un total de 108 sessions de càrrega dels diferents vehicles participants. En totes elles, myRecarga va fer un complet treball de seguiment i monitoratge constant les 24 hores del dia per a comprovar el seu correcte funcionament i poder així determinar a la fi de la prova la despesa energètica total.

“Ha estat un treball logístic i tecnològic molt complicat donada la temporalitat de totes dues infraestructures, la potència requerida i la quantitat d’unitats de càrrega instal·lades” ha expressat el responsable de desenvolupament de negoci de myRecarga, Nacho Pérez. “A més de tot això, els equips van estar constantment monitorats en les dues instal·lacions per a conèixer la seva situació a temps real”.

Kia Automoció Cano, l’Ajuntament de Castelló, la Diputació Provincial, la Generalitat Valenciana i Renomar encapçalen la llista de patrocinadors principals del Ressò Rallye Renomar de la Comunitat Valenciana 2022, en la qual també figuren altres empreses i institucions com Acciona Energia, bp Espanya, myRecarga, Circutor, Mahle, El Corte Inglés, el Patronat d’Esports de Castelló, l’Ajuntament d’Oropesa, l’Ajuntament de Morella o l’Ajuntament d’Onda.

Directe