La Vuelta Ciclista a España tindrà un final d’etapa inèdit a Ares del Maestrat

La cursa es veurà també per Vilafranca, Morella, Catí, Vilar de Canes, Torre d'en Besora, Culla o Benassal

La Vuelta Ciclista a España tindrà un final d’etapa inèdit a Ares del Maestrat

La província de Castelló torna a ser destinació ineludible de la Volta Ciclista a Espanya. Així s’ha constatat en la reunió que han mantingut el president de la Diputació, Javier Moliner, amb el director general de la Volta, Javier Guillén. I és que, la que és ja la segona carrera més vista del món, tornarà a la província en dues etapes, els dies 29 i 30 d’agost. Milions de persones de 189 països del món coneixeran l’oferta turística de Castelló a través d’aquest gran esdeveniment del ciclisme internacional.

La Volta arribarà a la província de Castelló en la seva sisena etapa des de la població terolenca de Mosqueruela. El primer municipi castellonenc en la ruta ciclista serà Vilafranca, per a continuar per Morella, Catí, Vilar de Canes, Torre d’en Besora, Culla, Benassal per a tenir un final d’etapa inèdit a Ares del Maestrat.

La setena etapa serà protagonitzada íntegrament per territori castellonenc. Amb eixida a Onda, un interessant recorregut per la costa i l’interior castellonenc portarà als corredors als municipis de: Castelló, Benicàssim, Almassora, Borriana, Nules, la Vall d’Uixó, Xóvar, Eslida, Ahín, Alcúdia de Veo, Tales, Fanzara, Argelita i Llucena que repeteix com a final d’etapa èpic en el Mas de la Costa. En total són 22 municipis castellonencs els que seran protagonistes d’aquesta gran festa de l’esport a la província.

El president de la Diputació, Javier Moliner ha declarat que “enguany La Volta torna a Castelló, amb la força i la intensitat en què ho ha fet en les edicions anteriors, i aquest any amb la personalitat que li dóna un final com aquest, un final que ja ha escrit el seu nom al costat dels finals del ciclisme al nostre país, i que aquest any repetirà marcant aquest caràcter èpic de la Volta en una primera setmana en la qual marcarà el relat esportiu del que ocorregue després”.

En aquest sentit, Moliner ha posat l’accent que “La Volta és oportunitat directa en el seu desenvolupament per tot el desplegament tècnic i humà que suposa, però sobretot és riquesa i posicionament a mitjà termini. A la província de Castelló ja estem comprovant el que suposa per al territori aquest posicionament, i continuarem apostant per que Castelló sigui cita ineludible en la nostra competició internacional més seguida a tot el món”. Cal assenyalar que les dues etapes de la Volta que recorreran la província mostraran la dualitat mar-muntanya com el millor dels seus atractius en un recorregut que acumula 318 quilòmetres.

El director general de la Volta, Javier Guillén, ha agraït a la Diputació i a l’Ajuntament de Lucena “gràcies a la seva aportació amb el Mas de la Costa han ajudat al fet que La Volta sigui més rica, més espectacular, entretinguda, i sobretot perquè si alguna cosa necessita un esdeveniment són icones, referents, i Mes de la Costa és un d’ells. Els ports curts, intensos i gairebé impossibles formen part de l’entitat de la carrera, i per això sempre que tenim l’oportunitat ho fem. No és fàcil trobar llocs com el Mas de la Costa, per això gràcies a la Diputació i a l’Ajuntament per la proposta que en el seu moment van fer. El que sali bé cal repetir-ho perquè surti millor, i després del 2016 era necessari tornar en 2019. Una arribada més coneguda, la pura èpica del ciclisme, i a l’ésser una etapa de primera setmana ens servirà per a tenir claus d’esforç, els corredors vindran bastant sencers i això contribuirà a l’espectacle de l’etapa. I l’entorn, tota la província de Castelló serveix per a la promoció esportiva i turística, i també l’acostament a tots els castellonencs que tan bé ens reben. Si en el 2016 va ser un èxit, estic convençut que després d’aquest any aquest èxit serà exponencial i tornar a repetir”.

Gran impacte publicitari
a la província

Al marge dels beneficis directes que suposa el desenvolupament de la Volta a la província, cal tenir en compte l’important impacte publicitari sobre la marca turística de la província, ja que el seguiment de la competició aconsegueix 190 països del món, implica en cada etapa a 2.500 professionals i 1.400 periodistes acreditats de 26 països diferents.

Tal com ha assenyalat el president Moliner, “és, sens dubte, un dels millors espectacles del món i la millor campanya publicitària que un territori únic com el nostre pugui somiar. Comptarem aquest any per primera vegada amb la imatge icònica d’Ares del Maestrat per al nostre turisme”.

Altres xifres que il·lustren aquest gran impacte mediàtic que tindrà les dues etapes sobre la imatge turística de la província són la retransmissió per televisió de sis hores en directe en 190 països a través de 37 canals i els més de 30 milions de visites que es produeixen a la web, de les quals el 70% són de públic estranger.

Directe