La futura A-68 dona un pas endavant al tram entre Ventas de Valdealgorfa i Alcanyís

Amb aquesta licitació es continua impulsant el desenvolupament de l'Autovia A-68 al llarg del corredor de l'Ebre

La futura A-68 dona un pas endavant al tram entre Ventas de Valdealgorfa i Alcanyís

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat un contracte de serveis per a la redacció del projecte de traçat i construcció de “Autovia A-68. Tram: Vendes de Valdealgorfa – Alcanyís”, a la província de Terol. El pressupost de licitació del contracte és de 3,76 milions d’euros.

Al gener de 2019, Mitma va aprovar l’estudi informatiu de l’Autovia A-68 entre Valdealgorfa (Terol) i Fonts d’Ebre (Saragossa), amb una longitud de 88,5 km. A l’efecte de redactar els corresponents projectes, es preveu la divisió del seu recorregut en sis trams, sent el tram Vendes de Valdealgorfa-Alcanyís el situat més al Sud.

Amb aquesta licitació es continua impulsant el desenvolupament de l’Autovia A-68 al llarg del corredor de l’Ebre, objectiu prioritari de Mitma. Mostra d’això són les obres en execució a La Rioja, Ronda Sud de Logronyo, i a la província de Saragossa, Gallur – Mallén i El Burgo de Ebro-Fonts d’Ebre, així com la licitació el mes de desembre passat del tram Fonts d’Ebre-Quinto i la posada en servei al març d’aquest any del tram Figueruelas-Gallur, tots dos a la província de Saragossa.

Característiques
tècniques

El tram Vendes de Valdealgorfa-Alcanyís tindrà una longitud aproximada de 18 km, amb una secció de tipus autovia amb amplària de calçada de 7 m, vorals exteriors de 2,5 m i interiors d’entre 1 i 1,5 m i mitjana de 10,0 metres de separació entre calçades.

En el seu traçat està prevista la disposició de 3 enllaços al llarg del traçat, connectant l’autovia amb les carreteres N-232, N-420 o N-211, entre altres. A més, es preveu el projecte d’un important viaducte per a salvar el riu Guadalop.

Anunciada com l’autovia
que passarà per Morella

El 14 de juliol de 2009, el ministre de Foment José Blanco, en una reunió amb el llavors president de la Generalitat Valenciana Francisco Camps, va fer públic el traçat definitiu de l’A-68 des de Valdealgorfa fins a la costa mediterrània, i que transcorreria pel corredor de l’actual N-232 des de Valdealgorfa, passant per Morella fins a Vinaròs, de forma que es compliria així una històrica reivindicació de les comarques del nord de la comunitat valenciana i les aragoneses del Baix Aragó, millorant substancialment el seu accés a la costa mediterrània.

Directe