Nota de premsa

CaixaBank rep el premi Euromoney "Excel·lència en Lideratge a l’Europa Occidental 2020" pel seu compromís social i la seva resposta a la crisi de la COVID-19

icon_font_reducir
icon_font_aumentar
icon_email
Jordi Gual, president de CaixaBank, i Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank

• Els premis Excellence in Leadership, de nova creació, reconeixen als bancs líders en el món que han demostrat el seu compromís per formar part de la solució global enfront a la pandèmia, amb mesures i ajuts destinats a impulsar la recuperació econòmica i social.

• Des de l'inici de la crisi, CaixaBank ha avançat el pagament de prestacions i pensions a més de 3,2 milions de clients, ha tramitat més de 350.000 moratòries de crèdit, i ha incrementat la seva cartera de crèdit un 5,8% en els primers cinc mesos de l'any, un creixement que no es registrava des del període gener-desembre de 2008.


CaixaBank, presidida per Jordi Gual i amb Gonzalo Gortázar com a conceller delegat, ha rebut el premi "Excel·lència en Lideratge a l’Europa Occidental 2020" per la revista britànica Euromoney, consolidant-se com un banc líder en el continent pel seu compromís amb les persones i la societat en resposta a la crisi de la COVID-19.

Els premis Excellence in Leadership, de nova creació, reconeixen als bancs líders en el món que han demostrat el seu compromís per formar part de la solució global enfront de la pandèmia, amb mesures i ajuts destinats a impulsar la recuperació econòmica i social.

CaixaBank ha activat des de l'inici de la crisi un ampli paquet de mesures amb l'objectiu d'atenuar els efectes econòmics del coronavirus i donar suport a les necessitats de ñes empreses i particulars, així com les dels sectors més desfavorits de la societat. Des de l'inici de la crisi, CaixaBank ha avançat el pagament de prestacions i pensions a més de 3,2 milions de clients, ha tramitat més de 350.000 moratòries de crèdit i ha incrementat la seva cartera de crèdit un 5,8% en els cinc primers mesos de l'any, un creixement que no es registrava des del període gener-desembre de 2008

Jordi Gual, president de l'entitat, ha destacat la importància que ha tingut el sector bancari com a part de la solució a la crisi sanitària i econòmica global: "En moments com els actuals, el sector financer juga un paper fonamental per a pal·liar els efectes econòmics i socials de la pandèmia. En aquest escenari, el nostre model de banca socialment responsable cobra el seu veritable sentit i per això ha posat en marxa nombroses mesures destinades a diferents col·lectius amb l'objectiu de seguir sent una peça clau perquè la recuperació es produeixi de la manera més ràpida possible". El president de CaixaBank ha recordat a més que "l'entitat, a través del seu programa d'Acció Social i en col·laboració amb la Fundació "la Caixa”, ha intensificat les seves accions de suport a col·lectius vulnerables, amb les seves accions de voluntariat i els ajuts als Bancs d'Aliments i a menjadors socials, entre moltes altres iniciatives".

D’altra banda, Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, ha valorat aquest premi com un reconeixement als esforços de tota l'entitat per seguir acompanyant en tot moment als seus clients, accionistes i la societat en general. "Aquest premi suposa un suport als nostres 35.000 empleats, pel seu compromís per fer costat a la societat i oferir un servei essencial i exemplar en una situació de crisi tan greu com la provocada per la Covid-19", ha destacat. "La nostra capacitat de reacció ens ha permès garantir el finançament a empreses i particulars i donar suport als sectors més desfavorits de la societat quan més ho necessitaven, gràcies al fet que comptàvem amb uns folgats nivells de solvència, una ràtio de morositat en mínims i una posició de liquiditat de més de 100.000 milions". "En els pitjors moments de la pandèmia - ha conclòs Gortázar- CaixaBank ha mantingut el 90% de la seva xarxa d'oficines obertes, la major xarxa de caixers automàtics de país operativa i els productes i serveis més innovadors a través de la nostra banca online i mòbil".

Mesures de suport de CaixaBank per reactivar l'economia

CaixaBank, a través de la seva campanya #AmbTuMésQueMai, ha posat en marxa mesures focalitzades en els clients particulars i en la societat per reactivar l'economia, entre les quals destaquen:

  • L'entitat ha posat a disposició dels clients la major xarxa de caixers a Espanya, amb més de 9.000 terminals, i ha mantingut oberta més d'un 90% de la xarxa de més de 4.000 oficines. Així mateix, el banc s'ha mantingut operatiu en el 97% dels més de 2.000 municipis en què és present.
  • CaixaBank ha reforçat el servei de banca en línia CaixaBankNow, disponible tant via web com a través de l'aplicació mòbil, que permet realitzar la pràctica totalitat de l'operativa bancària sense haver de desplaçar-se a una oficina física.
  • L'entitat ha registrat un increment de la seva cartera de crèdit d'un 5,8% en els primers cinc mesos de l'any, i ha emès un bo social COVID-19 de 1.000 milions d'euros per finançar a pimes i microempreses de les zones més desfavorides d'Espanya.
  • CaixaBank ha avançat a 3,2 milions de clients l'abonament de les pensions i les prestacions d'atur i ha establert un pla d'atenció prioritària en oficines per a gent gran.
  • L'entitat ha ampliat la durada de les moratòries legals en el pagament d'hipoteques, préstecs i crèdits personals, i les ha estès més enllà dels col·lectius vulnerables que estableix la moratòria legal. Des de l'inici de la crisi, CaixaBank ha tramitat més de 350.000 sol·licituds de moratòria hipotecària i de consum.
  • Durant l'estat d'alarma, CaixaBank ha condonat el lloguer dels habitatges propietat de la seva filial immobiliària BuildingCenter.
  • VidaCaixa i SegurCaixa Adeslas han contribuït amb més de 8,5 milions d'euros en la constitució d'un fons solidari que assegura al personal sanitari (700.000 persones) de forma gratuïta.
  • L'entitat ha impulsat, juntament amb la Fundació "la Caixa", la campanya solidària "Cap llar sense aliments" per respondre, de forma excepcional, a l'emergència social derivada de l'actual crisi sanitària i social, amb una recaptació que ha assolit els 3,3 milions d'euros.

Tot això ha estat possible gràcies al lideratge de CaixaBank en banca minorista a Espanya, on és el banc principal per un de cada quatre clients. La quota de penetració de particulars de l'entitat al país se situa en el 27,8%, amb unes sòlides quotes de mercat en els principals productes i serveis. Així mateix, CaixaBank és líder en banca digital amb 7 milions de clients digitals, gràcies al seu ferm compromís amb la transformació digital i a la seva aposta per les noves tecnologies per oferir el millor servei a client en qualsevol lloc i mitjançant qualsevol canal.

Reconeixements internacionals a CaixaBank

Aquests premis donen continuïtat a un any intens de reconeixements per a CaixaBank. El 2020, Global Finance ha premiat a l'entitat com a "Millor Banc a Espanya" per sisè any consecutiu i "Millor Banc a l’Europa Occidental" per segona vegada consecutiva. A més, a finals de 2019, les revistes The Banker i PWM (Grup Financial Times) van triar a CaixaBank com a "Millor Entitat de Banca Privada a Espanya 2019".

En l'àmbit de la innovació i la digitalització, CaixaBank ha estat escollida com a "Millor entitat de banca privada a Europa per la seva cultura i visió digital 2020", per la revista PWM, i la revista nord-americana Global Finance ha destacat en els seus The Innovators Awards 2020 tres projectes de l'entitat per l'ús de la biometria en els serveis bancaris, per la seva nova plataforma d’on-boarding digital i per la contínua millora del chatbot de la seva aplicació CaixaBankNow.

Sobre Euromoney

La revista Euromoney és una publicació economicofinancera amb seu a Londres molt influent en els mercats de capitals. Amb 50 anys d'història, és reconeguda mundialment com una publicació especialitzada en notícies de banca internacional i financera.

 

NOTÍCIES RELACIONADES