“Pel moment, a l’autobús farem el mateix horari, però més tranquils i segurs”

Hèctor Monfort Membrado és el xòfer de l’autobús que connecta Morella amb Castelló

Què suposarà el nou traçat de l’N-232 per a tu i per al transport públic?
L’obertura del nou traçat canviarà molt el meu dia a dia i també el del transport públic de Morella i la comarca. Jo calculo que guanyarem entre 10 minuts i un quart d’hora que és molt de temps menys i també molta més seguretat. Tot i aquest temps no crec que es canvie l’horari de l’autobús, ja que ara va molt ajustat pel que per al que servirà és perquè anem més tranquils, ja que ara eixim de Morella a les vuit del matí i arribem a Castelló a les 10:10, allí dono la volta i torno per amunt en quant arribo. Farem el mateix horari però anant més tranquil·lament.

Per al transport públic la gent creus que l’usarà més o menys perquè la carretera és més còmoda?
El principal és la reducció de temps perquè es notarà més en cotxe que en autobús si no canvia l’horari. No tinc molt clar com acabarà, però sols en què es retalle un poquet, en autobús també es notarà i vindrà més gent perquè la gent no vol estar dues hores i quart dins del transport públic. Actualment s’entre a totes les poblacions d’ací a Castelló, hi ha 16 parades contant dins la capital que se’n fan dos.

Hi ha gent que li agrada conduir en corbes, però si has de passar cada dia… Les trobaràs a faltar?
No gens. Les corbes són perilloses i tot i que el temps que costen no és per a tant, no perds mitja hora, en seguretat es guanyarà moltíssim. Ara hi ha molt de trànsit de camions, els camions van molt forts que entre ells sí que es controlen per l’emissora, però la resta de vehicles anem venuts i es pose en perill la nostra integritat física.

Tu has tingut algun incident en les corbes?
Problemes sobretot en avançaments, hi ha inconscients que avancen enmig de les corbes, però a llocs que no hi ha cap visibilitat, també algun camió que per les dimensions d’ells s’han d’obrir més i es mengen un tros de l’altre carril que en corbes tancades “frenassos” en sec d’un i l’altre. Això sol passar. A més, hi ha dos puntets que un camió i un turisme van justos, però dos vehicles grans no es poden creuar si un no s’espere.

Passa ahí i al pont de la Bota, la gent s’espera o hi ha plantaments?
Un ha de recular sempre. Al pont de la Bota és més fàcil perquè està ben senyalitzat, però també hi ha gent que se salte els senyals. Si entre el que li toque, ha de tirar marxa enrere al que no li tocava, i si veiem que l’altre no té ni idea de tirar cap arrere et toque fer-ho a tu per avançar. A mi m’ha tocat fer-ho més d’una vegada.

Com canvia de fer el trajecte en cotxe o autobús?
Cinc minuts segurs, l’avantatge d’anar en l’autobús és que tens molt millor visió al anar allà dalt i ja veus si ix algun animal. Com en l’autobús vas més esplai potser siga més segur, el nou traçat… ja ho vorem. Els vehicles pesants tenen restringida la velocitat a 90, l’autobús a 100 en autovies i autopistes. En teoria no ha de variar molt la velocitat dels vehicles pesants, els turismes sí que aniran més forts pel que segurament hi haurà algun control de radar.

Directe