La vuitena edició del Eco Rallye finalitza tres dies després d’eixir de Morella

Amb vora 40 municipis visitats i quasi 500 quilòmetres recorreguts

Des de les 11.30 del matí han anat arribant a la Plaça d’Espanya de Castelló els primers participants de les categories de vehicles híbrids i híbrids endollables del campionat d’Espanya després de realitzar els proveïments de carburant que han determinat els índexs de consum durant la prova. Paral·lelament els models elèctrics, tant del certamen nacional com internacional, han finalitzat la recàrrega obligatòria que ha resolt la despesa energètica.

En l’aspecte esportiu, els pluricampeones nacionals Eneko Conde i Loren Serrano (Kia e-Niro) s’han alçat amb el primer lloc en el certamen internacional en imposar-se a un dels equips més forts inscrits en la prova, els bascos Txema Foronda i Pilar Rodas (Hyundai Kona EV), que han sigut segons. El trio guanyador l’ha completat la parella formada per Óscar García i Sergio Marco, que després del seu espectacular debut l’edició passada en la categoria de models zero emissions, han tornat a pujar-se al podi a Castelló, aquesta vegada, en tercera posició.

En la categoria d’elèctrics del Campionat d’Espanya d’Energies Alternatives, s’han repetit els mateixos protagonistes. Conde i Serrano s’han fet també amb el primer lloc, seguits en aquesta ocasió per García i Marco i Foronda i Rodas, que han sigut segons i tercers respectivament.

Pel que fa als vehicles híbrids endollables, el expiloto mundialista, Meua Bardolet i el seu copilot Carles Jiménez (Seat Lleó eHybrid) han sigut els primers classificats, per davant dels periodistes Hugo Velasco i Celso Roces, que han participat a bord d’un Across inscrit per Suzuki España, i el també periodista, Pepe Barba (Audi A3 TFSIe), que al costat del seu copilot Javier Roca han obtingut un tercer lloc.

Per part seua, la pilot de les W Sèries, Nerea Martí, copilotada per Patricia Ortigueira (Lexus UX 250h) i inscrites per BP España, es va imposar en la categoria d’híbrids, per davant de la seua companya de campionat, Marta García, que al costat de Mari Carmen Díaz han participat també enrolades en l’equip de la companyia energètica. El expiloto mundialista, Luis Climent i el seu copilot, el campió autonòmic de rallyes, Victor Buades (Kia Niro) han sigut finalment tercers en aquesta categoria.

Pel que fa a l’apartat autonòmic, el primer equip classificat en la categoria d’elèctrics ha sigut el format per Óscar García i Sergio Marco, en híbrids endollables, Raquel Muñoz i Paula Linares, i en híbrids, Nerea Martí i Patricia Ortigueira.

El Trofeu Renomar per al millor equip regularista en el tram programat durant la primera jornada de la prova en el qual es van recórrer els parc eòlics que la companyia valenciana posseeix en la compra dels Ports, ha recaigut en la parella formada per José Manuel Pérez Aicart i Javier Herrera (Kia e-Niro).

Finalment, el Trofeu Francisco Blanch, que l’organització del certamen ha atorgat en memòria del qual fóra el primer secretari del Ressò Rallye de la Comunitat Valenciana ha sigut en aquesta ocasió per a l’equip de Seat Espanya format per Joan Dalmau i Eloi Alsina (Seat Lleó eHybrid).

El lliurament de premis ha sigut a càrrec del president de la Real Federació Espanyola d’Automobilisme, Manuel Aviñó, i del conseller delegat de Renomar, Juan Antonio Suárez.

Aquesta huitena edició de l’Eco Rallye de la Comunitat Valenciana, que ha inaugurat el Campionat d’Espanya d’Energies Alternatives i la FIA E-Rallye Regularity Cup, ha recorregut prop de 40 municipis entre els quals ha destacat Morella, que va acollir per primera vegada l’eixida de la competició i Oropesa, on la prova va recalar ahir dissabte fins a dues ocasions.

Kia Automoció Cano, l’Ajuntament de Castelló, la Diputació Provincial i Renomar encapçalen la llista de patrocinadors oficials del Ressò Rallye de la Comunitat Valenciana 2021, en la qual també figuren altres empreses i institucions com BP España, Acciona, El Corte Inglés, myRecarga, Circutor, el Patronat d’Esports de Castelló, l’Ajuntament d’Oropesa, la Generalitat Valenciana o l’Ajuntament de Morella.

Directe