Queretes

‘Jaque mate’ a l’educació convencional en la trobada d’escacs a Queretes

Queretes, 11 d’abril de 2019
170 alumnes de 4t, 5é i 6é de primària es van reunir a Queretes. // SC

170 alumnes de 4t, 5é i 6é de primària es van reunir a Queretes. // SC

“A través dels escacs es poden aprendre moltes matèries i el joc es pot vincular amb moltes assignatures”

Ajedrez a la escuela és un projecte d’Innovació del Govern d’Aragó que va nàixer en 2007 amb la col·laboració d’11 centres aragonesos. El joc s’utilitza com a mètode d’educació i transversalitats per als professors innovadors. Després dels últims anys de difusió del projecte en mitjans de comunicació i a través de xarxes socials, actualment 186 col·legis formen al professorat involucrat per a aplicar els seus coneixements a l’aula, compartir experiències i treballar en equip sota el lema “compartir és créixer”.

La trobada més recent del projecte va ser este dimarts. El CRA Tastavins, el CRA Algars, el CRA Matarranya, el CRA Alifara i el CEIP de Valderrobres, els col·legis del Matarranya que formen part d’Ajedrez a la escuela, van reunir a Queretes a un total de 170 alumnes de 4t, 5é i 6é de primària. Durant la trobada, van aprofitar el matí per a practicar en el joc i poder aprendre una mica més la tècnica. Després, van participar en jocs d’Educació Física amb els escacs com a temàtica. “A través del joc es poden aprendre moltes matèries i est es pot vincular amb moltes assignatures”, va explicar la coordinadora del projecte. En este sentit, es va destacar la importància de treballar a l’escola rural. Els grups reduïts d’alumnes, faciliten el treball en projectes.

Miriam Monreal està en l’actualitat a càrrec d’Ajedrez a la escuela i també va acudir a la trobada. “Incorporar els escacs a les escoles té infinitat de beneficis, sobretot beneficis de raonament, pensament lògic i matemàtic. Per a nosaltres també és molt important que desenvolupen un pensament crític, ja que, encara que són xiquets xicotets, amb els escacs comencen a elaborar aqueixes crítiques i expressar el que pensen. Treballem emocions i valors d’una forma molt natural per als xiquets com és el joc”.

PAULA VIVER
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top