Vall-de-roures

Els alumnes de 1r de l’IES i l’aprenentatge amb projectes

Vall-de-roures, 27 de desembre de 2018
Els alumnes van fer una exposició per a la comunitat educativa i per als familiars // JP

Els alumnes van fer una exposició per a la comunitat educativa i per als familiars // JP

El projecte de caràcter trimestral ha aconseguit conjuminar les assignatures d’Anglés, Català, Biologia, Geologia, Educació Física i Plàstica

L’aprenentatge amb projectes és una de les mesures implantades durant este curs acadèmic per als alumnes de 1r d’ESO de l’IES Matarraña. El professorat del centre educatiu va apostar per implementar este tipo d’aprenentatge en tant que els alumnes poden treballar diferents perspectives de l’aprenentatge: les competències, el potencial d’un mateix, l’organització en grup i la interrelació de les diferents àrees de coneixement. De fet, el projecte de caràcter trimestral ha aconseguit conjuminar les assignatures d’Anglés, Català, Biologia, Geologia, Educació Física i Plàstica.

La pedra s’ha considerat l’eix vertebrador del projecte. Els alumnes han hagut de desenvolupar una llegenda sobre la mateixa en anglés i català, l’estudi geològic d’esta o la construcció amb la pedra com mig. El producte final, una presentació no solament entre els alumnes de l’IES, sinó que també per a docents i familiars “volíem que el treball el veren els pares i la resta de la comunitat educativa perquè comencen a aparéixer diverses formes de poder educar. De fet, els alumnes se situen en el paper de ponents i treballen la part de comunicació per a arribar als altres”, va explicar Maribel Sanz, docent de l’IES Matarraña.

Per a l’equip de professorat este també ha suposat un repte en l’àmbit de preparació de continguts. Encara que disposaven d’hores lectives en les quals podien reunir-se i gestionar el projecte en les diferents branques i en un conjunt, van optar per no implantar el model dut a terme en altres centres educatius i van crear el propi ells mateixos. A partir d’este reeixit model, pretenen crear una base per a desenvolupar les pròximes cooperacions trimestrals.

PAULA VIVER
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top