Turisme

La comarca del Matarranya és una atracció turística que cada vegada està més patent

Matarranya, 13 de setembre de 2018
L'afluència de visitants al Matarranya comença a baixar // NDM

L’afluència de visitants al Matarranya comença a baixar // NDM

El propòsit des dels establiments turístics és aconseguir que l’afluència de visitants deixe d’aglutinar-se en el mes d’agost i es perllongue a la resta de mesos de l’any

Amb l’entrada del mes de setembre, l’afluència de visitants al Matarranya comença a baixar després d’una temporada estival amb un balanç molt positiu.

Segons les enquestes arreplegades pel Departament de Turisme de la Comarca del Matarranya, la dada de consultes és similar al de l’any passat amb un lleuger increment. Es va atendre a unes 25.000 persones només entre juny i juliol, tenint en compte que aquesta dada fa referència a les atencions en les cinc oficines de turisme del Matarranya, no al total de visitants rebut. A la pregunta de qui ens visita, el perfil de visitant roman estable enfront d’altres temporades. “Estem contents amb el tipus de client que ve i respecta la naturalesa i gaudeix de l’entorn”, va afirmar Kat Knijn, des del Càmping La Freixneda. El percentatge més gran de visitants atesos viatja en parella (40,29%), estan de pas (51%) i van conèixer el Matarranya gràcies a algun amic (37,7%). En el que concerneix la provinença, un 94,59% dels visitants són espanyols. Així i tot, el turisme holandés és el més destacat internacionalment pels propietaris de serveis turístics.

Des dels establiments turístics la percepció principal ha sigut l’augment de clients. Sobre aquest tema, Knijn, va explicar que “cada vegada veiem més gent en el Matarranya”. Però aquesta és una realitat que es percep no solament en càmpings, sinó en hotels i cases de turisme rural. Ángeles Lorenzo, propietària de l’hotel La Font del Pas situat en Beceit va sostenir el mateix argument, “està pujant bastant al juliol, agost està molt bé però és important que siga un turisme que s’estenga a la resta de mesos”. Per la seua banda, en les empreses de turisme actiu “hem tingut l’agost més alt de tots els anys”, va afirmar Javi Arias, propietari de Matarranya Aventura, qui també va destacar que “l’activitat principal ha sigut la via verda amb bicicleta”.

Un balanç optimista que se centra principalment en l’augment de turistes i en l’homogeneïtat que s’aconsegueix en aquests mesos. Agost sempre ha sigut el plat fort de l’estiu, però juliol atrau cada vegada a més visitants que estaran al Matarranya fins a finals de setembre, mes en el qual tindran lloc els veïns Ral·li de Catalunya i el Gran Premi d’Aragó en Motorland.

Les rutes a peu o amb bicicleta, el fet de gaudir de la naturalesa i les zones de bany, el patrimoni arquitectònic i, finalment, la gastronomia i els seus productes fan de la comarca del Matarranya una atracció cada vegada més palesa.

PAULA VIVER
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top