Matarranya

El CRA Matarranya coneix noves metodologies participant en el projecte europeu Erasmus +

Matarranya, 01 d’agost de 2018

37353480_10215387293213735_4963786260532428800_n
Professores del centre han participat en cursos de formació a Itàlia, Malta, Irlanda o la República Txeca. Prompte es desenvoluparà un ‘job shadowing‘ amb una escola finlandesa

El CRA Matarranya, format per les escoles de Calaceit, Massalió i la Vall del Tormo, participa per segon any consecutiu en programa europeu Erasmus +, finançat íntegrament per la Unió Europea (UE), amb l’objectiu de millorar les metodologies didàctiques i les tècniques d’ensenyament que es desenvolupen al centre. D’esta manera, durant estos dos anys el personal docent del CRA ha participat en cursos formatius a Itàlia, Malta, Irlanda o la República Txeca. A més, en este segon any encara està pendent la seua participació en un programa de ‘job sharing‘ (observació) que tindrà lloc durant el mes d’agost en una escola de Finlàndia.

La idea de participar en este programa europeu va sorgir fa uns tres anys. Si bé, no va ser fins un any després quan les docents van decidir posar en marxa el projecte. “Fa uns tres anys ens vam assabentar que existia este Erasmus + per a professors. Ens va semblar interessant i després de pensar-ho bé vam decidir presentar un projecte”, va explicar Isabel Aznar, professora del CRA Matarranya i coordinadora del projecte Erasmus +, que va afegir que “vam pensar que era una bona oportunitat per poder aplicar canvis en el centre i millorar l’experiència educativa que oferim als alumnes”. Dit i fet. Un any després es va presentar el primer projecte titulat ‘Canvi en l’enfocament metodològic del centre’ i este va ser aprovat pel Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). “Vam presentar el projecte i ens ho van acceptar. Una cosa que no és fàcil, ja que es presenten molts projectes i només solen aprovar-se la meitat”, va dir Aznar. En este sentit, cal destacar que a tot l’estat únicament s’han acceptat un total de 437 projectes. D’estos només 26 de centres aragonesos i 5 de la província de Terol.

En este primer projecte, tres de les professores del centre, Isabel Aznar, Leticia Romera i Violeta Domínguez, van viatjar fins a Itàlia, Malta i Irlanda, respectivament, per a participar en cursos de formació sobre educació no formal, gamificació de l’aprenentatge i dinàmiques de grup. “El primer Erasmus anar molt bé. Cadascuna de les participants vam assistir a un curs de formació sobre un tema concret i la veritat és que vam acabar molt satisfetes. Per això, vam decidir que seria positiu repetir i presentar un segon projecte que fos continuació del primer”, va explicar la coordinadora.

WhatsApp Image 2018-07-19 at 19.06.07

Així, un cop finalitzat el primer projecte, des del centre es va presentar una segona iniciativa anomenada ‘Millores en la qualitat educativa, bones pràctiques i agermanament amb Finlàndia’ que també va ser aprovada. De fet, la professora Pilar Escudero ja va viatjar fins a Praga per assistir a un curs sobre l”Enfocament innovador en l’ensenyament d’anglès”. Este segon Erasmus + continuarà a principis d’este mes d’agost amb una estada de ‘job shadowing‘ a l’escola ‘Turenki‘ de la ciutat de Janakkala a Finlàndia en la qual participaran les professores Leticia Romera i Violeta Domínguez.

Cal assenyalar, que encara que els períodes de mobilitat són la part més visible d’este tipus de projectes, el treball es desenvolupa al llarg de tot l’any. “La formació o el ‘job shadowing‘ són només una petita part del projecte. El més important ve després, quan hem d’analitzar les experiències i decidir entre tots els docents com podem aplicar els coneixements i les metodologies al nostre centre”, ha concretat Aznar, que va assenyalar que “este és el principal objectiu. Aprendre per després poder millorar l’educació que oferim a les nostres aules“. Encara que des del centre van reconèixer que estos canvis metodològics no es donen de la nit al dia, sinó que es van aplicant a poc a poc i solen tenir efectes visibles a llarg termini.

Un altre punt important d’este projecte és el contacte i l’intercanvi d’experiències entre docents que exercixen la seua tasca en diferents països i amb sistemes i metodologies que poden ser molt diferents. “En estos cursos coneixes a molts altres docents amb els quals tens l’oportunitat d’intercanviar experiències, cosa que creiem que és molt positiu i també servix per a veure que hi ha moltes coses que a Espanya no fem tan malament com a vegades ens sembla”, ha apuntat Aznar.

Finalment, des del centre han destacat que estan molt satisfets de participar en este projecte i que la intenció és seguir desenvolupant-lo en els pròxims anys “sempre que des de l’administració ens ho aproven”.

Marc Martí
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top