Matarranya

DO Oli del Baix Aragó i empresaris volen posar en valor l’olivera i l’oli

Matarranya, 6 de juliol de 2018

El sector agrícola i ramader es un dels eixos econòmics del territori.

‘Pasión por el olivo’ és el nom d’una nova iniciativa que pretén fomentar la cultura de l’oli a la zona

L’Associació d’Empresaris del Matarranya, la Denominació d’Origen Oli del Baix Aragó, l’Associació d’Empresaris del Mezquín i l’Associació Turisme del Baix Aragó s’han unit per llançar un projecte que pretén fomentar la cultura de l’oli i fer valdre com un recurs turístic en estos territoris. ‘Pasión por el olivo’ nom que rep la iniciativa, sorgix d’un concurs d’idees convocat per ‘Pon Aragón en tu mesa’ en què va quedar en el tercer lloc. “La idea neix en un concurs d’idees i va aconseguir quedar en tercer lloc pel qual se li ha han donat uns 6.500 euros que serviran per a iniciar el projecte”, va explicar Joaquín Lorenzo, gerent del Grup d’Acció Local Baix Aragó – Matarranya, entitat que ha estat una de les impulsores de la iniciativa.

‘Pasión por el olivo’ és un projecte que va a treballar en dues línies principals. D’una banda, es desenvoluparan diferents iniciatives per aprofitar el potencial turístic de les oliveres i l’oli. “La promoció del producte vinculat al territori es pretén aconseguir amb la creació d’una sèrie de rutes turístiques que recorreran les comarques del Matarranya i el Baix Aragó, i en què les oliveres i l’oli seran els protagonistes”, va explicar Lorenzo.

D’altra banda, també es va a iniciar una campanya de formació i sensibilització destinada al sector turístic i agroalimentari. En este sentit es pretén crear una ‘cultura de l’oli’ perquè els empresaris de tots dos sectors aprecien l’oli d’oliva, sàpiguen com usar-lo i que puga aportar als serveis o productes que oferixen. “Des dels productors i comercialitzadors de l’oli s’ha detectat que en molts casos els empresaris del territori no fan un bon ús d’este producte, i fins i tot, en alguns casos s’usen olis d’altres procedències. Per este motiu, s’ha plantejat una iniciativa anomenada ‘La maleta de los sabores’ que pretén ensenyar als professionals del sector turístic i agroalimentari les possibilitats de l’oli d’oliva de la zona i com han de utilitzar-lo”, ha apuntat el gerent del GAL Baix Aragó – Matarranya.

Finalment, cal destacar que les iniciatives està previst que comencen després de l’estiu amb la presentació de la imatge gràfica del projecte i la pàgina web en la qual es podrà trobar tota la informació. Estos seran els primers passos de ‘Pasión por el olivo”, ja que els responsables tenen previst realitzar accions durant almenys els pròxims 18 mesos.

Marc Martí
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top