Aragó

Terol, Tarragona i Guadalajara creen ponts per a unir la Mediterrània amb l’interior

20170925 Reunió 3diputacions carretera

Trobada entre els tres presidents de les Diputacions, que reivindiquen el desdoblament de les carreteres N-420 i N-211 i una bona connexió entre Madrid i Tarragona

La bona sintonia entre les Diputacions de Terol i Tarragona va quedar una vegada més demostrada en la cimera que es va viure el passat 14 de setembre a la capital terolenca. Ramón Millán, president de la Diputació de Terol, Joan Josep Malràs, diputat de Promoció Turística de la Diputació de Tarragona, i José Manuel Latre, president de la Diputació de Guadalajara, van protagonitzar fa uns dies una trobada a tres bandes per a parlar d’infraestructures i crear un front comú per a reivindicar el desdoblament de les carreteres N-420 i N-211. Parlem de dos carreteres essencials per al desenvolupament d’estes tres províncies, i que permetrien una comunicació directa entre la Mediterrània i Madrid. De fet, i al llarg de la trobada, els representants provincials van coincidir en la necessitat de tindre unes bones comunicacions per potenciar el turisme, la logística i el sector agroalimentari de les tres regions. D’aquí la necessitat de crear una autovia que els comunique amb Madrid, reivindicació que traslladaran al Ministeri de Foment.

De fet, una de les reclamacions que faran passe per la conversió de les carreteres N-420 i N-211 en autovia. En el cas del Matarranya, la N-420 discorre pel nord de la comarca, travessant encara avui poblacions com la Vall del Tormo o Calaceit, però també altres catalanes com Gandesa i Corbera. En este sentit, Ramón Millán va considerar que “la nostra obligació és demostrar la viabilitat d’estos projectes i crec que tenim arguments suficients”. La qüestió principal “és la lluita contra la despoblació que compartim estes tres comarques com a problemàtica, i que tindria en la millora de les infraestructures el remei més important”. En este context, Joan Josep Malràs va parlar de la importància que té este eix per qüestions econòmiques i de supervivència, però també com a solució als problemes de circulació i de vertebració que estan patint poblacions importants com ara Reus. La proposició que barallen les Diputacions serien que la futura autovia entre Tarragona i Madrid també connectés amb l’A-68, enllaç entre Saragossa i Vinaròs.

Pla de Carreteres

Paral·lelament, Ramón Millán també va fer menció a les inversions en carreteres que farà la pròpia Diputació. Sobre esta qüestió, va detallar que “al final hem pogut fer un Pla de Carreteres a tres anys. Ara hem tret cinc carreteres. En breu en traurem cinc més. I una vegada ens confirmen el FITE, en traurem algunes més”. Millán va afegir que “la xarxa provincial és complicada. Tenim més de 1.500 quilòmetres de carreteres”, així com també tot l’entramat de carreteres sense catalogar. En relació a la comarca del Matarranya, Millán va recordar que “de caràcter immediat” s’actuarà a la travessera de Lledó i que en estos moments també s’ha fet una primera fase del vial que va d‘Arenys de Lledó a Calaceit. Pel que fa a les relacions institucionals entre Terol i Tarragona, pel mig està eixa via d’accés a Lledó per Arnes, la creació d’una parada de bus i marquesina al mateix punt d’unió de les carreteres. Al mateix temps, Ramón Millán va recordar que la Diputació Provincial estarà de promoció esta setmana a la ciutat de Tarragona.

Rubén Lombarte
Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top