Matarranya

Les obres al Pont de la Bota de la N-232 s’allargaran de 6 a 8 setmanes

20161005 Infraestructures PonBota

La connexió Morella – Vinaròs quedarà tallada a la circulació durant aproximadament dos mesos. Les vies alternatives passen per anar pel Coll d’Ares i Catí o, directament, anant per Tortosa

Des del dimecres de la setmana passada, el Pont de la Bota ha quedat tallat al trànsit. Fa exactament un any, un camió va patir un aparatós accident a este punt de la N-232, en el tram que connecte Morella amb Vinaròs i Castelló, restringint la circulació a un únic carril. Un trànsit que durant l’últim any ha quedat regulat per dos semàfors, un a cada punta de pont. El tall provisional al Pont de la Bota, que s’allargarà entre 6 i 8 setmanes, obligarà a buscar vies alternatives. La més sensata per als veïns dels Ports, anar pel Coll d’Ares i Catí. Per a la majoria dels veïns o transportistes del Matarranya que utilitzen regularment la connexió Matarranya – Morella – Vinaròs, la connexió més sensata igual és voltar directament per Tortosa.

Rhamsés Ripollés, alcalde de Morella, criticava fa uns dies les formes en què s’han fet les coses. “Finalment es confirme l’inici de les obres”. Dilluns de la setmana passada “se’ns va informar des de Subdelegació del Govern del tall de la N-232 al Pont de la Bota. Tot una mica sorprenent i rocambolesc. Molta descoordinació. Falta d’informació. No entenem que no s’hage fet una reunió per a coordinar millor totes les actuacions abans que es produís el tall de la via. Pensem que les coses no es fan així”, va lamentar Rhamsés Ripollés. El tall provisional serà d’entre un mes i mig i dos mesos. Com és lògic, al territori “esperem que el tall dure el menor temps possible”. I és que les vies alternatives fan que el trajecte Vinaròs – Morella dure 30 minuts més que ara.

Com a alternatives possibles, des del territori es va plantejar a Foment “usar una pista forestal que hi ha al mateix Pont de la Bota i que l’aprofitaren els vehicles lleugers”, va recordar l’alcalde de Morella. Però les peticions no han estat ateses. Això obligarà els cotxes i camions a buscar vies alternatives, sent la més coherent entre Els Ports i el litoral de Castelló la carretera de Catí i el Coll d’Ares. Per als veïns del Matarranya que utilitzen la connexió N-232 per anar a Vinaròs o el litoral de Castelló, l’alternativa més coherent és anar per Prat de Compte i Tortosa. Des de Morella van lamentar “la falta de comunicació” per part del Ministeri de Foment, una funció que “ara estem assumint des de l’ajuntament. Per això no estem contents”, va defendre Rhamsés Ripollés.

Des de Morella van valorar l’inici d’obres del Pont de la Bota, però “és incomprensible que hagen tardat un any, perquè parlem d’un accident que es va produir l’octubre de 2015”. Paral·lelament, la comarca dels Ports està pendent de les novetats que arribaran en els pròxims mesos sobre la N-232 i el tram de la Torreta i el Port de Querol. Una vegada resolt el tram de la N-232 al seu pas pel Matarranya i els dos trams que haurien de començar a moure’s el 2017 entre Morella i Vallivana, les connexions entre el Baix Aragó, el Matarranya, Els Ports i el litoral castellonenc millorarien de forma important.

Click to comment

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

To Top