N-232, la promesa electoral de les últimes sis legislatures

comarquesnord.cat . Mont-roig . dijous, 15 de maig de 2014 .
Etiquetes: ,

La millora de la carretera N-232 i el seu desdoblament en alguns trams s’ha convertit en una reivindicació històrica de les comarques castellonenques i d’Aragó. No només per a facilitar les connexions entre el mar i l’interior, entre una banda i l’altra del Port, que també, sinó com a mecanisme vertebrador de l’economia rural complint a la vegada uns mínims de seguretat. Segons va avançar dilluns el rotatiu valencià Mediterráneo, en declaracions del director general d’Obres Públiques de la Conselleria d’Infraestructures, Vicente Dominé, Foment “té pràcticament acabat el projecte constructiu” del Port de Querol, una inversió que puja aproximadament als 50 milions d’euros. Un projecte que la mateixa Generalitat Valenciana vol que s’incloga als pressupostos del pròxim 2015.

El Port de Querol és pràcticament l’únic entrebanc que queda entre Vinaròs i Morella. Però la N-232 és molt llarga. I a l’Aragó queden molts pegats per corregir. Un d’ells és el tram que discorre entre el límit de la província -terme de Torredarques- i l’accés a Ràfels -la Vall d’en Lluna-, per la comarca del Matarranya. Un tram d’escassos quilòmetres que alguns polítics han arribat a catalogar de maleït. Maleït perquè fa més de 20 anys que està pendent de corregir. Maleït perquè quan per fi les obres veien la llum, l’administració va haver de rescindir el contracte perquè l’empresa adjudicatària havia inflat el pressupost per segona vegada. Maleït perquè s’ha convertit en la promesa electoral que mai arriba de les últimes sis legislatures.

Cada alcalde, cada regidor o cada veí reclama la millora del tram que més li afecta. Fa uns dies, el PAR d’Alcanyís demanava la millora de la N-232, recordant que “el Baix Aragó és la zona més ampla d’Espanya que no té contacte amb cap autovia”, recalcant i criticant també que Aragó i País Valencià diguen que l’eix Cantàbric-Mediterrani és l’obra més important per a les dos comunitats quan la N-232 és un objectiu prioritari. El Matarranya té clar que la millora de la N-232 és vital per a l’economia local i com a via d’eixida al mar. I tot passa per acabar amb eixos 13 quilòmetres infernals que separen Ràfels del límit de província. Els Pressupostos Generals preveien 677.000 euros per a invertir-hi l’exercici 2013. Per ara no s’hi va fer res. Dels 3 milions de 2014, tampoc.

Amb el pas dels anys, això ha fet que sempre que apareixen notícies associades amb la N-232, els veïns del territori se les prenguen a broma. Fa cosa d’uns anys, el que fora alcalde de Mont-roig, Andrés Cros, va jugar a la Loteria de Nadal amb el número 232. El número no va tocar, encara que ell va declarar que tocaria abans aquell número que veuríem arreglada la carretera. Esperem que no siga així.

Més informació: |