Els empresaris matarranyencs descobreixen noves tècniques de màrketing


Etiquetes:


___________________________
Marc Martí Badía, Vall-de-roures
divendres, 9 d’abril de 2010

El Departament d’Ocupació de la Comarca del Matarranya, en col·laboració amb el ”Instituto Aragonés del Empleo” (INAEM), van celebrar els passats dies 7 i 8 d’abril el seminari “Clientfilia del microempresari: l’art de tenir i retenir clients”. Durant les jornades, estructurades en dues sessions de 4 hores cadascuna, el ponent Sergio Bernues, consultor especialitzat en el marketing de petites i mitjanes empreses, va ensenyar als 25 participants diferents tècniques d’aquest àmbit dirigides a la obtenció de nous clients i a la seua fidelització mitjançant l’orientació del producte. Cal destacar que entre els participants, segons va explicar David Omedas, Agent de Desenvolupament Local (ADL) de la Comarca del Matarranya i organitzador del seminari, la gran majoria van ser empresaris dedicats al turisme, si bé, també van participar emprenedors i empresaris d’altres àmbits econòmics.

El seminari, que en un primer moment estava previst realitzar-se a Saragossa, va celebrar-se al Matarranya fruit de les peticions dels empresaris matarranyencs i de l’interès de la Comarca del Matarranya per oferir formació a aquest sector per tal de millorar el teixit empresarial del territori. Aquesta activitat s’emmarca dins la programació anual del Departament d’Ocupació de la entitat comarcal que cada any programa unes jornades destinades a la formació dels empresaris locals. “Va sorgir l’oportunitat de que el seminari es fes aquí i com cada anys fem unes jornades, doncs ens va parèixer molt bona idea. Sobretot perquè alguns empresaris ja havien demostrat el seu interès en aquest tema”, va explicar Omedas. En aquest sentit, el tècnic també va voler afegir que “sempre intentem que les jornades que organitzem estiguen dirigides a tot tipus d’empresaris, no sol a un sector en concret. D’aquesta manera, l’any passat les sessions van estar dedicades a la innovació i enguany al marketing, dos temes que son interessants per a qualsevol tipus de empresa”.

Al finalitzar el seminari, els organitzadors es van mostrar molt satisfets dels resultats tant perquè es van cobrir les 25 places disponibles com perquè els participants van demostrar molt interès en el tema. “La veritat es que ha anat molt bé perquè hem cobert totes les places disponibles, i a més, la gent s’ha quedat contenta. Quant es van acabar les sessions, molts dels participants ens van demanar més informació sobre el tema”, va afirmar el ADL.

Més informació: