Castellano explica als alcaldes el dispositiu d’emergències front a nevades

_____________________
comarquesnord.cat, Catí
dimarts, 10 de novembre de 2009
“Davant l’arribada de l’hivern, la conselleria de Governació ja té preparat i en alerta el dispositiu de seguretat i emergències enfront de nevades, sobretot, en la província de Castelló, que és la zona que més risc concentra d’aquest tipus de fenomen meteorològic”, ha comentat el conseller de Governació, Serafín Castellano, durant les jornades de formació per a alcaldes i responsables municipals en matèria de nevades.
Castellà ha indicat que, a través del Procediment d’Actuació enfront del Risc de Nevades, es garanteix “l’actuació ràpida, eficaç i coordinada dels recursos públics i privats precisos en preemergencias i emergències derivades del risc de nevades”. En aquest sentit, ha explicat que en la província de Castelló “les màquines i vehicles quitanieves es distribuïxen la retirada de la neu en 19 rutes, la neteja de les quals es distribuïx en funció de la titularitat de la carretera, és a dir, si pertany a la Generalitat, la Diputació o l’Estat. De totes maneres, les administracions col·laborem i ens coordinem en funció de les necessitats”.
“A més -ha continuat- dels 89 municipis de la Comunitat qualificats amb risc alt, Castelló concentra 41, ja que aquests es troben a altituds superiors als 800 metres, que és quan existeix més risc de sofrir una nevada. Aquestes localitats se situen en les comarques dels Ports, l’Alt Maestrat, L’Alcalatén, Alt Mijares i Alt Palancia, sent les carreteres N-232 i N-234 les quals més problemes solen registrar davant una forta nevada”. Per tant, el titular de Governació ha insistit que el coneixement del Procediment “resulta imprescindible donada la incidència que les nevades tenen sobre la vida de les persones, ja que dificulten o fan impossible la circulació per la xarxa viària o poden possibilitar el cort de subministraments essencials, com aigua, llum, gas o telèfon”.
Així mateix, Castellano ha recordat que, a més d’aquestes jornades dirigides a responsables municipals, les Brigades d’Emergència de la Generalitat “conten amb formació específica de qualitat en matèria de nevades inclosa en un curs general de 100 hores. Les de Castelló també reben classes sobre l’ocupació de les autobombas, ja que disposen de pala i algunes de salers per a actuar durant una nevada”.
Mitjans disponibles
Serafín Castellano ha ressaltat que la Generalitat té preparats un total de 111 vehicles, entre autobombas, brigades i màquines quitanieves, dels quals 45 es destinen a la província de Castelló per ser la província amb majors probabilitats que neu. “En la província castellonenca estan preparades 19 màquines quitanieves de les 45 que hi ha en total a la Comunitat i 13 autobombas de les 27 a les quals es poden incorporar tascons i salers que hi ha a la Comunitat. També, estan llests 195.100 quilos de sal en diferents magatzems del Consorci de Bombers, Diputació i conselleria d’Infraestructures i Transport”, ha explicat Castellà. Quant a les Brigades d’Emergència de la Generalitat que treballaran en la campanya enfront de nevades, haurà un total de 39, de les quals 13 es troben en la província de Castelló. “Aquests mitjans, juntament amb l’actuació municipal, suposen la millor garantia perquè, en cas de produir-se una forta nevada, es coordinin els recursos i serveis de les localitats afectades, es doni suport l’actuació de les Unitats Bàsiques d’Intervenció previstes i es coordini el sistema d’avisos a la població i mesures de protecció”, ha conclòs Serafín Castellano.
__________
documents
Serafín Castellano, Conseller de Governació
- La Generalitat compta amb un dispositiu enfront de nevades de 156 mitjans i prop de 200.000 quilos de sal
- Castellano presenta a Morella el dispositiu de nevades de la Generalitat
- Els pobles del nord estan preparats per a la neu
- Serafín Castellano: “per a les emergències cal cridar al 112″
- Portell demana més coordinació per a fer front a les nevades






