La variant de La Pobleta, un nou tram condicionat de la N-232


Etiquetes:

_________________________
comarquesnord.cat, Morella
divendres, 23 d’octubre de 2009

Amb la inauguració de la variant de La Pobleta, es suprimeix la circulació a través del complicat tram que discorre entre aquesta pediania morellana i, a més, s’ha reduït notablement el temps de recorregut, al passar dels 7 quilòmetres que s’havien de fer fins ara als només 4,5 de la nova variant, alhora que s’ha millorat la seguritat vial a l’eliminar-se l’accidentat traçat existent.

Les obres han sigut finançades per la Societat Estatal d’Infraestructures del Transport Terrestre (SEITTSA), i l’actuació es troba dins dels compromisos del Protocol de Col.laboració entre el Ministeri de Foment i la Generalitat Valenciana de l’11 d’abril de 2005.

<strong>Un tram més cap a la total remodelació de la N-232</strong>
La carretera N-232, que va des de Santanader a Vinaròs, constitueix l’itinerari viàri que permet la connexió entre el nord de la Comunitat Valenciana, Aragó, País Basc i Cantàbria. En la zona limítrofe entre les províncies de Castelló i Terol el seu traçat trancórre per terrenys molt accidentats corresponents a les comarques de Els Ports i El Matarranya, presentant tant trams ja condicionats com altres en obra o en projecte. En el cas de la variant de la Pobla d’Alcolea, La Pobleta, aquesta dóna continuïtat al tram que va entre Morella i el Port de Torremiró, ja condicionat.

Les obres han inclòs la realització de les actuacions necessàries per tal de completar el tram de condicionament en la població de Morella, en el límit de les províncies de Castelló i Terol. L’obra executada consisteix en un tram de la carretera convencional de 4.400 metres. La secció transversal està composada per carrils de 3.50 metres i vorals de 1,5 metres.

El tram s’inicia un cop superat el Port de Torremiró i tota el traçat es desenvolupa en variant, salvant el petit port i pedanía de La Pobleta, per a connectar novament amb la N-232 a Torre d’Arques. A més a més, s’ha executat un enllaç amb la carretera actual per a donar accés a la població de la Pobla d’Alcolea. Cal destar també que al traçat inclou també un carril addicional per a vehicles lents degut a l’existència d’un tram en rampa. De forma inversa, al final del tram en pendent s’ha disposat d’una zona de frenat. Les estructures que inclouen les obres són un fals túnel de 220 metres en la zona central, amb dos passos inferiors i 13 obres de drenatge transversal.

La millora d’aquesta nacional està resultant eterna i cadascun dels trams que es projecten presenten les seves dificultats, derivades de la nostra orografia i la riquesa de la natura que ens envolta. Aquest tram de la Pobleta va tenir, a més, un llarg oblit, de més de deu anys, pel govern central, ja que, fins i tot, el govern Aznar el contemplava com si ja estigués executat. Ara, amb aquesta inauguracio, són ja 5 quilometres menys de la vella nacional, dels que 1’5 pertanyen a la província de Terol. Les obres continuen ara en el tram Rafels-Limit de Província, i s’espere que prompte es pugue licitar també la Torreta-Morella, que ja comptava en 7’5 milions d’euros en 2008, dels pressupostos de l’estat, 3’7 milions d’euros per aquesta anualitat del 2009, i per a 2010 es preveuen altres 100.000 euros.

Més informació: